Opera 9.5 – měním názor!

Normální

Operu (ať už prohlížeč nebo činohru) jsem nikdy neměl rád. Přestože se jedná o suverénně nejrychlejší a nejvybavenější prohlížeč z trojlístku velikánů (Windows Internet Explorer, Mozilla Firefox a Opera), odrazovaly mě od ní hned dvě (pro mě) zásadní věci. Za prvé – jedno z mých zásadních kritérií je vzhled. Je mi jedno, co si kdo říká, ale hezká a méně vybavená aplikace je desetkrát lepší než ošklivá ale překypující funkcemi (tady bohužel obvykle končí open-source). Minulé verze Opery mě vzhledově vyloženě odpuzovaly – všechny ty "fičůrky" vzhledu se sice daly vypnout, ale aplikace pak vypadala snad ještě hůř, tedy – tohle opravdu ne! Druhou neblahou vlastností Opery je její již dlouho známé totální dodržování standardů (samozřejmě se nevyhne ani chybám), což ve světě, který se ještě neprobral z minulých verzí Internet Exploreru a blahodárná osmička přijde až kdovíkdy, není šťastná kombinace. Samozřejmě, webový vývojář, jehož web nefunguje alespoň v celém spektru trojlístku MSIE, FF, Opera, je ubožák (taky jsem sem tam ubožák, nebojte). Nic to ale nemění na faktu, že doba je, jaká je a Opera má se zobrazováním daleko větší problémy než Firefox či MSIE.

Opera 9.5 – krásné GUI

Přestože Opera renderuje stejně jako dříve, GUI této aplikace prošlo zásadním vývojem kupředu a musím říct, že se mi moc líbí! Tedy 50% závažných problémů je vyřešeno Mrknutí. Doporučuji vyzkoušet – stojí to za to! Samozřejmě kvůli tomu Windows Internet Explorer 7 nepřestanu používat, i když je suverénně nejpomalejší a má někdy problémy s rozsáhlejšími JScripty (někdy i kompletně spadne), ale říkám pouze toto – Opera udělala velký krok kupředu, na jejich prohlížeč se konečně dá dívat, GUI je logické, přehledné, nepřeplácané, vkusné, funkční, ergonomické a hlavně – moc se mi líbí! V tomhle ohledu má Opera 9.5 nad Firefoxem 3.0 silně navrch!

Opera 9.5

2 thoughts on “Opera 9.5 – měním názor!

  1. Doom

    pro operu 9.x jsem používal skin TangoCL – ten byl jednoduchej a elegantní. verze 9.5 byla ve svých betách skinovaná klasikou (nesosal jsem všechny buildy, to bych se zvencnul :-)), novej xicht jsem objevil až včera, kdy jsem sosnul poslední RC. Jak to na mě vykouklo, byl jsem nadšenej, novej xicht se fakt poved.verze 9.5 přináší jednu pro mě strašně důležitou fičuru – vylepšenou kompatidebilitu se službou spaces – verze < 9.5 nezobrazovaly korektně jednotlivé příspěvky na blogu spaces (je zajímavý, že titulní stránku blogu zobrazily dobře).9.5 mě moc mile překvapila. skvělej prohlížeč je zas o kousek lepší.uvidíme s čím se vytasí firefox (který mimochodem vůbec nemám rád, z nějakýho iracionálního důvodu)

  2. Matěj

    Firefox jsem dřív moc a rád používal, s příchodem IE7 (s IE7Pro) mu zbyla jen jedna výhoda – rychlost. A to mi nestačí. Nový Firefox 3.0 nic podstatného nepřináší, jen haldu zpříjemnění GUI (i když – když už se s tím portováním pro Windows tak cicmali, mohli tam dát i průhledný vzhled IE7 a byl byl SKORO spokojený). Opera 9.5 mě ale vážně mile překvapila!

Zanechat Odpověď

