První zkušenosti s Xbox One

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Přestože jsem chtěl počkat do nového roku, nakonec jsem se neudržel a už v září si předobjednal na Amazonu UK FIFA 14 Day One edici Xbox One spolu s druhým ovladačem, nabíječkami (Play and Charge Kit) a Forzou 5 a Ryse. Od 27. listopadu si s novou konzolí hraju a dnes vám nabízím své dosavadní dojmy a zkušenosti (snad vám k něčemu budou).

Přeprava, záruka

Amazon UK neměl problém s doručením do ČR, objednávku jsem pro co nejrychlejší vyřízení už dopředu zaplatil pomocí dárkových poukazů, aby nedošlo k průtahům při odeslání (ano, chtěl jsem ji doma co nejdříve). Odeslána byla konzole i s příslušenstvím a hrami den před oficiálním “launchem”, 21. 11., dopravcem UPS, který jej doručil 27. 11. (v soboru ráno dorazil do Německa, v úterý ráno byl už v ČR a ve středu UPS doručovala). Balení i přeprava naprosto v pořádku.

Kinect 2 záruka Xbox One záruka

Co se záruky týče, byl jsem potěšen. Očekával jsem – v souladu se zvyklostmi v UK – jednoletou záruku, nicméně po registraci na servisním webu Microsoftu má moje konzole stejnou záruku jako předchozí Xbox 360 – celé dva roky, a to včetně tradičního několikaměsíčního přesahu (do února 2016). To bylo příjemné překvapení.

Obsah balení

xbox-one-logo

Myslím, že popisovat balení a jeho obsah je – po všech videích a článcích na internetu – zcela “mimo mísu”, a tak jen zmíním, že běžné konzole a příslušenství mají zelenou krabičku s bílým vnitřkem, Day One edice Xbox One má krabici černou (kombinující mat a lesk, stejně jako konzole), na bundle edicích (s FIFou 14 nebo Forzou) je ještě papírový návlek s vyobrazenou přiloženou hrou, ale naštěstí lze sundat a krabice pod ním je už klasická.

Obsah jednotlivých balení (konzole i příslušenství) už jen v bodech, telegraficky…

Konzole Day One + FIFA 14 bundle

  • Kinect 2.0 s dlouhým, tuhým kabelem
  • Konzole Xbox One
  • Napájecí adaptér s kabelem (v mém případě UK koncovka, lze použít redukci, nebo klasický počítačový kabel od zdroje nebo LCD televize)
  • Monofonní sluchátko s mikrofonem a ovladačem hlasitosti (nevybalil jsem)
  • Day One verze ovladače (stříbrný ovládací kříž a nápis “DAY ONE 2013”) + 2x AA baterie Duracel
  • FIFA 14 kód pro stažení (QR) + kód pro speciální Day One obsah, karta o velikosti Xbox One hry
  • Manuály, nálepka s logem Xbox One, Day One achievement (QR kód), 14denní Xbox Live Gold trial

Ovladač + Play and Charge Kit

  • Klasický ovladač
  • Play and Charge Kit (microUSB kabel s diodovou indikací nabíjení + Li-Ion baterie)
  • 2denní Xbox Live Gold trial

Play and Charge Kit

    • Play and Charge Kit (microUSB kabel s diodovou indikací nabíjení + Li-Ion baterie)
    • 2denní Xbox Live Gold trial

Internet a připojení k Xbox Live

Xbox-live-logo-2013

Co mě velmi potěšilo na Xbox One je hned dvojice vlastností, které se váží k sítovému připojení a Xbox Live. Za prvé, co je pro mě velmi důležité, Xbox One už není tak striktní ohledně portů a připojení k Xbox Live. Xbox 360 vyžaduje, aby byly odemčené všechny porty pro komunikaci s Xbox Live, jinak se konzole vůbec nepřipojí (a to i ty, které souvisí jen s online chatem nebo multiplayerem). Xbox One je v tomto úplně jiný – dělí připojení na internet a multiplayer. Jednoduše se dá říct, že pokud na vaší síti funguje internetový prohlížeč, připojíte k internetu i Xbox One včetně připojení k Xbox Live a Store.

Druhým potěšujícím faktem je kvalitní Wi-Fi karta jak s podporou2,4GHz standardů B/G/N, tak 5GHz sítí (antény 2×2), standardu AC, Wi-Fi Direct a hardware jako takový dokonce podporuje i NFC, Bluetooth a Intel Wireless Display. Uvidíme, zda tyto funkce v budoucnu Microsoft povolí (možná ne kvůli licencím), ale jako indikátor kvality je to výborné! Více info v angličtině zde.

Konzole

PB290097 PB290103

Při představení se mi na první pohled konzole docela líbila, i když působila hodně krabicovitě a mohutně. Časem se mi začala líbit víc a víc, ale když dorazila od Amazonu ke mně, upřímně jsem byl celkem zklamaný a působila na mě ošklivě – ve skutečnosti vypadá ještě větší, ještě krabicovitější než na jakékoliv fotce nebo videu. Ale už si zase zvykám. Na druhou stranu vzhled konzole plní účel – zasvěcení poznají, že je to herní zařízení, na laiky bude působit jako Blu-ray přehrávač nebo Magio, což je správně, protože cílem Microsoftu je, aby Xbox One integroval celé domácí zábavní centrum v obýváku (od televize, přes přehrávač disků, streamování obsahu, až po hry nebo fitness).

PB290091

Xbox One je samozřejmě z vnějšku z plastu, konkrétně z kombinace matného a lesklého plastu, které se v blocích střídají (Microsoft barvu nazývá “liquid black” tedy “tekutá černá”). Stejně jako veškerá jiná současná elektronika zachytává Xbox One velmi rád prach, otisky prstů, obecně všechny nečistoty, ale hlavně škrábance na lesklých plochách. Dodám ještě, že všechny součásti konzole, od napájecího adaptéru až po konektory a nabíjecí kabely, jsou také vyvedeny v duchu střídání lesklých a matných geometrických ploch, což působí efektně (dokud je neumažete a nepoškrábete, ovšem). Na přední straně konzole je bíle podsvícené, kovově lesklé logo Xbox.

Co se pevnosti konzole týče a toho, jak působí v ruce, je to zhruba stejné jako v případě Xboxu 360 nebo třeba set-top-boxů. Ohledně váhy je Xbox One výrazně lehčí, než vypadá – přeci jen je krabička poměrně dutá. Na ničem z toho samozřejmě nezáleží, protože to není notebook, který nosíte s sebou v ruce, konzoli někam uložíte a tam bude ležet další měsíce a roky. Dodám ještě, že Xbox One nepodporuje postavení na výšku, což mi nevadí – vždy jsem měl konzoli naležato.

PB290098 PB290088

Konektorová výbava Xbox One je dobrá a celkem logická – na přední straně nenajdeme žádný konektor, na levém boku je jeden vyhrazený, dobře dostupný USB 3.0 konektor, který lze použít ideálně pro nabíjení/připojení ovladačů, případně – jakmile bude tato funkce dokončena – pro připojení externích disků, USB klíčů a jiného příslušenství. Na zadní straně je zbytek konektorů, od napájecího, přes dvojici HDMI (vstup a výstup, HDMI 1.4 kabel je v balení), optický zvuk, dvojici USB 3.0, speciální, mohutný konektor pro Kinect 2.0, najdeme zde taky přípojku pro IR vysílač a gigabitový ethernet.

N3lBLdcNKWJYmhLB

Fotografie © iFixit, zdroj

Velmi mě zajímala hlučnost a chlazení, protože to je oblast, na kterou se údajně Microsoft silně zaměřil. Ostatně při pohledu na konzoli, kdy její polovinu tvoří průduch chlazení, se tomu dá věřit. Uvnitř konzole najdeme na poměry kompaktních zařízení obrovský, pomaloběžný, 120mm ventilátor, který stručně a jasně není slyšet, nikdy. Nedokážu tudíž např. říct, zda zvyšuje otáčky během hraní hry – prostě v místnosti 2 metry od konzole nepostřehnu, že je zapnutá (nebýt diody).

Ovladače a nabíječky

PB290112 WP_20131128_006

Vlevo: porovnání Day One a klasického ovladače, vpravo: ovladač pro Xbox One vs. Xbox 360

Ovladač pro Xbox One je ve své podstatě stejný jako starší verze pro Xbox 360 nebo původní Xbox, Microsoft jen zapracoval zhruba 50 vylepšení především v oblasti ergonomie, ale přidal také pár příjemných novinek. Změny ovladače v rychlosti:

  • Vylepšený, “prostornější” tvar
  • Baterie integrovány dovnitř (čili žádný “batoh” s bateriemi na spodku)
  • Změněn tvar triggerů i bumperů
  • Triggery mají v sobě malé vibrační motorky, v ovladači jsou tedy celkem 4
  • Nový kurzorový kříž s “kliknutím”
  • Nový tvar a velikost páček, redukovaná mrtvá zóna
  • Integrace IR vysílače pro komunikaci s Kinectem

Pro ruku je to nejprve nezvyk, na mě osobně zprvu ovladač působil hůře než ten z Xbox 360, na který jsem byl zvyklý, ale je to skutečně jen o zvyku a velmi rychle jsem já (i ruce) poznal, že nový ovladač je prostě lepší. Lépe se drží v ruce, nepřekáží úložiště baterií a triggery (spouště) jsou výrazně lepší – mají maximálně plynulý a rovnoměrný pohyb a skvěle padnou na prsty, aniž by tlačily. Zvyknout je třeba si na bumpery (nárazníky), které jsou o hodně tužší, po dvou dnech jsem si zvykl (triggery i bumpery je třeba ovládat trošku jinak, s menším přehmatem). Triggery v sobě mají navíc vestavěné další dva malé vibrační motorky, použitelné jsou např. v závodních hrách (Forza 5 je používá pro jemnou hmatovou informaci o smyku apod.) nebo střílečkách. Ale je to na vývojářích.

PB290115

Výraznou změnou prošel navigační kříž, který nově sice působí na pohled lépe, ale po hmatu trochu laciněji, nicméně funguje perfektně, výrazně lépe než na předchozí generaci, o chodu informuje jasný klik (na mě moc hlasitý – proto na mě působí nový kříž lacině). Páčky mají nově menší, více zakulacené a po stranách vroubkované hlavy, které se mnohem lépe ovládají – staré páčky pro mě nebyly ideální, protože jsem s nimi pohyboval pomocí jejich hran, a tak trošku trpěly prsty. Nové páčky pod prsty fungují trochu jako kuličky, snadno se tak pod prstem vodí (“koulí”) jak po hranách, tak ze středu.

WP_20131128_003 WP_20131128_004

Na závěr už jen zmínka o IR vysílači – nový ovladač pro Xbox One komunikuje s Kinectem skrze IR signály. Kinect tak ví, kdo má ovladač v ruce, a tak pokud jej dáte kolegovi, Xbox One to skrze Kinect pozná.

Nabíjecí sady Play and Charge Kit také prošly změnou a ve všech směrech k lepšímu. Za prvé, namísto běžných nabíjecích NiMH baterií jsou v Play and Charge Kitu 1 400mAh Li-Ion baterie – jsou lehčí a měly by mít delší životnost. Ovladače se nově nabíjejí klasickým microUSB kabelem, který v sobě má malou diodku (žlutá signalizuje nabíjení, bílá plné nabití). Příjemné je, že po propojení microUSB kabelem se bezdrátové vysílání vypne a ovladač komunikuje jen přes kabel. Proto také – jakmile budou ovladače (2014) – je možné Xbox One gamepad použít ve Windows.

Kinect 2.0

PB290108

Zepředu vypadá Kinect 2.0 jako Číslo Johnny 5

Jedním z hlavních a neoddělitelných prvků Xbox One je nový Kinect 2.0, tedy periferie pro hlasové a pohybové ovládání, nově ovládá taky televizi pomocí IR vysílače. Od svého předchůdce doznal senzor neskutečného vylepšení – je citlivější, všechny jeho senzory (kamera, infra, snímání prostoru, nahrávání zvuku) doznaly zásadního zvýšení rozlišení a nemůžeme se tak divit, že je to na své rozměry docela těžká krabička, která je však napěchovaná technikou.

Ukázka ovládání Xbox One pomocí Kinectu (česky)

Nový Kinect na mě udělal skvělý dojem a pokud se odteď bude jen zlepšovat, pak se těším na další měsíce a roky. Kinect totiž umožňuje ovládat většinu funkcí konzole hlasem, a to až překvapivě přesně, i pro neangličana. Jistě, je třeba se nejprve naučit, jak funguje a jaké povely akceptuje, trochu je třeba zvyknout si na to, jakým tempem a taktem na Xbox One mluvit. V mém případě to ale už od začátku nebyl velký problém a zhruba v 95 % případů si rozumíme.

Přidám zkušenost s přítelkyní: Přítelkyně s hlasovým ovládáním zpočátku bojovala a upřímně z toho byla celkem smutná. Přišli jsme však na to, kde byl zakopaný pes, a tak si na toto případně dejte pozor – je nesmírně důležité správně zaregistrovat uživatele při jeho přidávání! Vždy, když konzole nezareaguje na “Xbox Show my stuff”, ručně se přihlaste a vyberte volbu, že vás Kinect nerozpoznal (on se pak omluví a uloží si vás znovu). Případně v nastavení přihlášení uživatele resetujte Kinect data a nechte je vytvořit znovu. Od té doby konzole na přítelkyni reaguje dobře a já za zády jen slyším, jak na hráče ve FIFě křicí “pass the ball”, “have a shot”, “clear it” (případně “to je blbec!”) a podobně.

Kinect samozřejmě není dobrý jen k hlasovému ovládání, můžete přes něj volat na Skype, Xbox vás skrze něj rozpozná podle obličeje, můžete ovládat konzoli nejen hlasem, ale i pohyby rukou, no a to ani nemluvím o hrách. V každém případě je také Kinect 2.0 výrazně rychlejší ve všech ohledech, oproti původní verzi je to nebe a dudy. Ačkoliv tam zpoždění stále je, bylo silně zredukované, Kinect Sports Rivals je proto fajn!

Hry, krabičky

PB290090 PB290100

Přiznám se, jsem úchyl na krabičky disků. Jen proto, abych měl v pořádku sbírku her na Xbox 360 v originálních krabičkách, objednal jsem si krabici Xbox krabiček z Německa (pár desítek se mi jich tu stále povaluje, pokud máte zájem…). No a tak se krátce podíváme na krabičky Xbox One…

Xbox One používá velikostně krabičky pro Blu-ray disky – je to logické, tato média konzole používá. Krabičky jsou menší než DVD alternativy, mají namísto tradiční modré barvy barvu zelenou, tmavší než v případě Xbox 360, dle barevné palety Xbox One. Příjemné je, že na krabičce je plastické, stříbrné logo Xbox One, což dodává krabičce šmrnc a pocit luxusu. Uvnitř je mírná změna – namísto vpravo je nově disk vlevo.

Doufám, že se budou dát zase sehnat v Německu… 😉

Zkušenosti z používání

Níže ještě v bodech pár zkušeností, které se jinam nevešly:

  • Úvodní Day One aktualizace, která je povinná, má 503 MB.
  • Xbox One zatím nespolupracuje s externími disky nebo USB klíči, jejich podporu Microsoft plánuje v příštím roce (chtělo by to, 500GB disk nevydrží při Blu-ray instalacích věčně, už pokukuju po 2-4TB externím 3,5" USB 3.0 disku).
  • Přehrávání hudby, videa nebo obrázků pomocí funkce “Play To” ve Windows 8 s Xboxem One funguje.
  • Uživatelské rozhraní je odvozené z Windows 8 a je příjemné, plynulé, ale hlavně za všech okolností velmi rychlé. Zvyknout si je třeba především na způsob, jakým se přepínají nebo připínají (snap) aplikace, protože systém permanentně podporuje multitasking, takže nic nevypínáte, jen “uspáváte”. U her je tato funkce zatím v beta verzi a lze povolit v nastavení.
  • Líbí se mi notifikační centrum, které seskupuje všechna upozornění (od Achievementů, přes zprávy, až po nainstalované aplikace).
  • Každý uživatel si nastaví vlastní barvu dlaždic; v této barvě se pak zobrazují jeho upozornění, i když je přihlášen někdo jiný.
  • Přehrávání hudby nelze pustit na pozadí, pouze pomocí připnutí (snap). To platí i pro ostatní aplikace.
  • HD hry (Killer Instinct) vypadají lépe, detailněji, s lepším anti-aliasingem a efekty. 900p (Ryse) a Full HD (Forza 5, FIFA 14) hry jsou úžasně detailní a ostré.
  • Nemá smysl připojovat starou konzoli (např. Xbox 360) do HDMI In portu pro set-top-box, má příliš velké zpoždění (kolem 500 ms), hrát se tak nedá.

Závěr

Po prvních několika dnech konzole rozhodně nezklamala, naopak. Je skutečně skvělá a koupě ani trochu nelituji. Je to skutečně rozdíl, posun vpřed především v oblasti ovládání, které je rychlé, plynulé a uživatele neomezuje (aneb když chci změnit nastavení nebo se podívat na internet, nemusím vypínat hru). Už se těším, co přinese budoucnost pro Xbox One!

Aviary Photo_130301439349249276

Pokud máte dotazy, dodatky apod., neváhejte a pište komentáře. Někdy mi schvalování a odpověď trvá, ale budu se snažit.

Posted on 29.11.2013, in Xbox and tagged , . Bookmark the permalink. komentářů 57.

  1. Anonymní

    Ahoj Matěji, moc pěkná prezentace a je vidět že už máš s tím dobré zkušenosti který jsi mohl nyní příjemně s vycházejícím Xbox ONe zúročit . Psal jsi my včera že hraješ jen když práce dovolí nebo přítelkyně. Měl bych pár věcí které by Tě v rámci Xbox One mohli zajímat a rád bych si s Tebou o tom pohovořil. Zde je můj kontakt *** a Skype: ***. Budu se těšit a pěkný víkend nejen s Xbox One 🙂

  2. Dodám ještě jednu zajímavost: můj Day One ovladač je v mnoha ohledech jiný než klasická verze, kterou jsem kupoval pro přítelkyni (jiný výrobce?). Kromě jiného vzhledu navigačního kříže a nápisu DAY ONE, samozřejmě, má moje Day One edice znatelně tužší a hlučnější bumpery, ne zcela matný, ale polomatný povrch (jako lakovaný) a hlučnější navigační kříž.

    Modelové číslo mají ale oba stejné…

  3. Ahoj Matěji, xboxone jsi registroval s českým účtem? Mam ho objednaný z rakouska, ale účet mam americký, tak netuším jak to bude se zárukou. Jestli účet změnit na český nebo nechat, diky

    • Používám normálně můj český účet, jen s vybranou UK/Angličtinou (musíš samozřejmě vybrat podporovanou zemi a Marketplace). Nakupovat pak ale lze jen skrze kupóny, případně s anglickou kreditkou.

  4. Anonymní

    Zajímalo by mě, je-li nutné mít účet Xbox live v Británii, nebo funguje i český.

    • Mám český účet a funguje. Platit je ale nutné buď s přednabitými kupóny v dané měně (Libry), nebo místní kreditkou (UK).

      • Ještě mám jeden dotaz. Lze z Xbox live stáhnout hra Kinect Sports Rivals?

      • Hra vychází až na jaře 2014, ale dá se stáhnout demo. Všechna dema najdete skrze příkaz Xbox Bing: (show me) game demos.

  5. Ahoj a jaka byla celková cena + dph + clo?

    • Není, myslím, problém dohledat koncové ceny na Amazon UK. DPH dle českých zákonů automaticky napočítal Amazon, clo v rámci EU samozřejmě žádné, doprava opět viz. ceník Amazon.

  6. Ahoj mám dotaz ohledně Golgu..Xbox one mám z herního svěra dovezený z Německa..při nastavení jelikož nebyla na výběr Česká republika sem zvolila Anglii – Londyn. Takže ted vše kolem Goldu se točí v librach a mam dotaz když dam zaplatit vezme mi to mou českou kartu nebo jakym způsobem mohu dostat golg ? Predem.moc dekuji za radu

    • Ahoj, ne, platíš vždy v té měně a zemi, podle toho, jaký region a zemi jsi vybrala, nicméně jde kdykoliv změnit (nastavení v každé zemi/regionu jsou oddělená, čili můžeš mít jiné platební nástroje i adresu v UK regionu a jiné v českém). Praktický příklad, na kterém to vysvětlím: když jsi vybrala Anglii (zatím není CZ dostupná), musíš platit v Librách, s anglickou platební kartou a anglickou fakturační adresou. Případně lze PayPalem, u kterého můžeš mít CZ kartu a jakoukoliv adresu.

  7. Anonymní

    Ahoj, mám dotaz, právě jsem si pořídila xbox one a stále nemůžu přijít na hlasové příkazy. Ať dělám co dělám nereaguje. Kinect mám správně nastavený a spuštěný a mikrofon nakalibrovaný dobře. Vše v pořádku. Nemáte pro mě nějakou radu? Zemi mám nastavenou na čr. Předem moc děkuji 🙂

  8. Ahoj hezký článek:).
    Měl bych jednu otázku doufám že ješte sem koukneš a odpovíš:).
    Včera jsem zakoupil xbox one stačil jsem ho naistalovat a stahnout hru co jsem měl k tomu a sprovoznit gold učet co jsem měl k tomu zdarma na 30 dní.
    a právě přitom nastavení jsem narazil na to určovaní zemí a vubec jsem nikde nemohl zadat ČR. Nejdříve jsem nastavil Brytanii páč se mi zdála nejblíž o proti Americe a Zelandu atd.a pak jenom pásmo kde byla Prague.
    No a ted mám vše v librách.
    Takže nevím jal třeba koupit gold učet atd.
    Dá se neco stím dělat a jsem jen blbej nebo ne?
    Děkuji předem za odpověď.

    • Ahoj, je možné, že jen nemáš aktuální systém, ČR přibyla po aktualizaci. Nebude sice český jazyk, ale Czech Republic v seznamu najdeš, jazyk a hlas můžeš mít English. Je to v nastavení -> konzole, tam už uvidíš jazykové možnosti. Aktualizaci provedeš buď tlačítkem v nastavení -> konzole (pokud už máš verzi software, která toto tlačítko má), nebo se stáhne automaticky. Verzi software uvidíš zase v nastavení -> konzole -> informace.

  9. Ahoj dík moc vše už jede jak má.A zatím spokojenost.
    Jen ještě jedna otázka mě napadá.
    Zaleží na tom kde tu hru koupím?
    Dám příklad z ebaye buch ví odkať?
    Je tam nějaké omezení nebo je to jedno?

  10. Super.
    A co to udělá např. Hra z Číny bude to mluvit jen Čínsky?

    • Bude mluvit takovými jazyky, které jsou na disku; obvykle tam ale jsou všechny, nebo alespoň angličtina – troufnu si říct – vždy. Doporučuju ověřit ale u každé hry.

  11. Ahoj tak xbox zatím faká jak má a jsem velice spokojen:-).
    Jen by mně zajímalo jestly je dokončena funkce na připojení externího disku?

    • Ano, externí disky fungují. Osobně používám 2,5″ USB 3.0 2TB disk.

      • Tak to je paráda.Pomalu ale jistě dochází místo:).
        Takže jakmile ho tam zapojím budou se hry ukládat tam?
        Nebo je to potřeba pošolichat někde? :-).

      • Po připojení disku se ten disk nastaví (zformátuje) a následně Ti to dá možnost automaticky vše nové ukládat na externí disk.

  12. Tak jsem si koupil disk.ale udelal jsem malou chybu dal jsem si tam nejdriv filmy nastesti jen par a pak zapojil do xbox ten mi je sice zobrazil i prehral ale pokud jsem to chtel pouzivat jako uloziste bylo tam zformatovat tak jsem to dal a vse bylo pric samozdrejme:).a tak kdyz uz je to zformatovane muzu zapojit z5 do pocitace natahat tam filmy a uz se pak nebude chtit formatovat?

  13. Prosimte jestw bych potreboval asi jednu radu.po sformatovani na xbox mi to nejde dat zpatky.pocitace mi to nechteji nejak brat?nemas nejakou zkusenost stim.protoze to chci vradit zpatky na filmi atd a na xbox koupim jiny disk.

    • V Xboxu ve správě disků v nastavení to nejde? Něco jako odebrat, vymazat a podobně (nemám teď Xbox One zapnutý). Případně ve Windows – správa disků – odebrat všechny oddíly na tom disku a zformátovat.

  14. Tak se mi to v kompu podarilo nejak dat z5 asi ale stejne se mi nechce klasicky otevrit.v xbocu to reaguje sice jako na zacatku jestly chci formatovat nebo ne ale v pocitaci se normalne prihlasi a noc jestly to delaj ty notebooky od HP. Pac na fujitsu siemens to slo to skusim az zitra a uvidim teda.jinak znacka disku je samsung 3.5 palce D3 3TB

  15. Ahoj, chtěla bych se zeptat, jestli a jak jde změnit jméno, asi té konzole, které jsem vůbec nezadávala? 😀 Děkuji

    • Název konzole se mění v nastavení. Z hlavy nepovím, nejsem u ní, ale předpokládám, že v My Xbox nebo System.

      • Děkuji, zkusím to najít 🙂 Ještě se zeptám, nejde mi spustit na 30dní tu free verzi na ty hry, i když zadám kartu tak to pořád signalizuje přidat hru 😦

      • Bohužel, ale nevím, co máš na mysli tím „30dní tu free verzi na ty hry“. Pokud máš na mysli zkušební (Trial) Xbox Live Gold, tak se zkušebním členstvím výhody placeného nezískáš.

      • Promin, asi jsem se spatne vyjádřila 😦 Mám na mysli..tu 30denní verzi multiplayer, abych si to po tech 30dni mohla koupit na celý rok 🙂 Děkuji 🙂

      • Je mi líto, ale pořád nerozumím. 😦 Nemůžeš lépe popsat?

  16. Anonymní

    Ahoj,nevite náhodou nêkdo jak se zprovozni druhy ovladač na Xbox one?

  17. Anonymní

    Ahoj, potřebuji poradit. Někde jsem se dočetl ,že Xbox One zvládne nahradit funkci routeru. Je to pravda? A pokud ano.. Poradíš mě jak toho docílit ,aby mě xbox nahradil router. Díky

  18. Anonymní

    Ahoj pěkné počtení jen prosím o nějaký stručný návod jak nastavit kinect aby me poslouchal. Křičím na něj a pořád nic mám nastavené to okamžité zapnutí ale pořád nic mám Lokaci ČR a anglický jazyk. Měl by si něco jako krok po kroku jak to nastavit?

    • Moc se omlouvám, nejsem si totiž z hlavy jistý, jestli Kinect bude poslouchat, pokud je v CZ regionu. Každopádně je třeba ho nejprve zkalibrovat (Settings – Kinect – Kinect doesn’t hear me, nebo nějak tak to tam je). On se nastaví podle místnosti, je třeba ale přesně dodržovat pokyny, čili angličtině se člověk nevyhne (jednak je třeba správně naklonit senzor, upravit hlasitost repro, provést repro test a test hluku v místnosti a podobně) a pak jen naslouchá pokynům. Všechny pokyny musí začít „Xbox“ (pozor jen, že [iksboks] úplně není ono, je třeba anglické [exbox] nebo americké [exbáx], dle nastavení jazyka). Seznam příkazů vyvoláš pomocí Xbox, nebo Xbox Select. Snad aspoň tohle trochu pomůže.

  19. Prosím tě koupil jsem dětem konzoly k vánocum předešli majitel mi poslal i kody k hrám i info o svém učtu hru jsem stahl ale pořád běží jako trial verze kde dělám chybu díky Zdenek

    • S tím skutečně poradit neumím. Doporučuji kontaktovat prodejce – pokud Ti dal svůj účet s nakoupenými plnými hrami, hry pod tím účtem stáhneš, tak pod tím účtem musí bez problému běžet jako plné verze.

  20. Josef Dvořáček

    hojte lidi omlouvám se, možná to sem už někdo psdal ale chci se zeptat na adapter k xboxu one . Mě pořád svítí ten pruh na straně adapteru svítí jasně ale jednou se mi stalo, že začal svítit oranžově. Jde o to jestli není nějak zatíženej ten adapter, i když konzoli mam vyplou
    Dík

    • Adaptér svítí bíle, pokud je konzola zapnutá nebo v instant on režimu. Pokud je vypnutá, svítí adaptér oranžově. Čili vše je v pořádku.

      • Josef Dvořáček

        Eště jsem zapomněl teď mi adaptér pro změnu svítí pouze oranžově. Jde v tomto stavu zapinat hlasem?

      • Pokud svítí oranžově, konzola není v „Instant on“ režimu, tedy je zcela vypnutá, proto nereaguje na hlas. Zase ale nespotřebovává ani Watt energie. V instant on (bíle svítí napájení) spotřebuje cca do 10 W, ale Kinect funguje, taky se zapne během pár vteřin.

  21. Zdravím,
    mám otázku, jaks udělal, že se ti, po hlasovém příkazu, zapla nebo vypla konzole, kinect i televize (obrazovka)? Mně se vždy zapne či vypne jenom konzole a kinect, ale TV nikdy.
    Předem děkuji za odpověď i za všechny výše uvedené rady a zkušenosti.

    • Dobrý den, upřímně si nepamatuju přesný postup, nicméně v nastavení byste měl najít v sekci Power podsekci Device Control (či něco v tom duchu). Tam je možné pomocí průvodce nastavit typ televize (případně ještě SetTopBoxu či audio zesilovače/domácího kina) – myslím, že je to však součástí průvodce OneGuide (či Live TV). Jakmile se s TV naučí Xbox komunikovat, lze nastavit, že při zapnutí Xboxu se automaticky zapne TV a při vypnutí zase vypne (případně další zařízení).

      Pomoci by mohly rady zde: http://support.xbox.com/cs-CZ/xbox-one/live-tv/troubleshoot-oneguide

  22. Josef Dvořáček

    Dobrý den chtěl bych se zeptat na nastavení kinektu ke konzoli xbox one.kinekt mě nejspíš špatně slyší nastavil jsem ho podle návodu nic méně na prikaz exbox on se zapne jen zřídka ( možná moje vyslovnost není nejlepší) nic méně i ve hrách mě vubec neposlouchá asi jak hraje televize tak mě prostě neslyší. Dále příkazy typu“exbox home“ zareaguje pouze někdy musím se hodně snažit. Je to normální stav nebo mám kinect reklamovat? Děkuji Dvořáček

    • Dobrý den, tohle je samozřejmě z popisu těžké posoudit. Pokud je Kinect samotný správně umístěný (nic mu nebrání ve výhledu ani v „poslechu“, nemá v bezprostřední blízkosti žádné rušící prvky), je samozřejmě také třeba provést jeho kalibraci dle průvodce v nastavení a postupovat podle pokynů na obrazovce (senzor si změří místnost a taky zdroje hluku – jak jsem psal, je však třeba postupovat přesně dle pokynů). Pokud toto nepomůže, je možné, že je vadný a pak bude třeba reklamace.

      Se staršími verzemi software (aktualizace konzole, předpokládám, nainstalované máte – v Settings najdete System, kde jsou také Updates) býval problém se zapínáním pomocí hlasového příkazu, ale ty už jsou hodně, hodně dlouho vyřešené.

      • Josef Dvořáček

        Zapínání moc neřeším spíš mi jde o příkazy ve hrach. Myslim, že mě přes hluk televize neslyší. Moje otazka tedy je zda jste se s timto problémem někdy setkat p.s. je umístěn na televizi přímo proti mně

      • Josef Dvořáček

        Ještě jsem zapomněl na skype např. tak me kinect slyší bez problémů vše funguje ale jakmile si zapnu hru např. sports rivals kde se používá hlas ke spuštění bonusů tak dela jakože neslyší.

  1. Pingback: Další postřehy z Xbox One: Kinect v různých prostředích, multiplayer | wizaard

  2. Pingback: Call of Duty: Ghosts, nebo Battlefield 4? | wizaard

Zanechat Odpověď

