Kolik času je potřeba na test notebooku?

Často přemýšlím nad tím, jak dlouho je nutné testovat notebook pro slušnou recenzi. Zrovna dnes ráno jsem se o tom bavil s kamarádem. Dospěl jsem k několika zjištěním a – možná kontroverzním – názorům, o které se dnes chci podělit. Je samozřejmě pravda, že kromě testu je k “slušné recenzi” potřeba ještě rovněž “slušný” autor se “slušnou” dávkou vědomostí. Tím (zatím) při vší slušnosti sice nejsem, ale přesto si dovolím své názory publikovat.

Lenovo IdeaPad Y550

Co je to test notebooku?

Pokud bychom testem notebooku mysleli jen spuštění všech benchmarků, naměření teplot a lehké “osahání” přístroje, určitě by při intenzivnější práci nebylo za 2-3 dny co řešit včetně fotek a napsání samotné recenze. Jenže stačí to? Pokud bychom se spokojili s takovou recenzí, můžeme místo ní zajít do obchodu, tam se na spuštěný notebook podívat a informační hodnota je zhruba srovnatelná.

Není to ale samozřejmě možné paušalizovat (jak se dnes s oblibou říká – taky to slovo nemáte rádi?). Zkušený recenzent je schopný napsat velmi dobrou a informativní recenzi i během pár dnů, protože má dostatek znalostí na to, aby vše rychle a efektivně zhodnotil.

Jak to vidím já?

Můj standard je 7-14 dnů, protože dle svých schopností a znalostí bych to dříve nezvládl, navíc se o tom kterém notebooku reálně něco dozvím. V drtivé většině případů mám počítače na recenzi právě dva týdny, ze kterých zhruba 10 dní věnuji výhradně testům a používání, zbytek focení a psaní recenze. Ne zcela výjimečně se mi ale stává, že mám notebook déle, to ale spíš v případech, kdy recenzi nepíšu, kdy notebook “jen” pro sebe či pro Lenovo/blog zkouším.

Rekord drží zatím asi ThinkPad W701ds, tedy nejvyšší a nejdražší mašina z této stáje (17" profi mobilní workstation za 125 000 Kč), kterou jsem měl přesně dva měsíce. Většinu ostatních ThinkPadů jsem měl taky v rozmezí 3-5 týdnů, což je doba, kdy člověk už něco málo pozná.

A váš názor?

Moc mě zajímá, jak to vidí ostatní. Přestože můj blog zrovna žebříčky návštěvnosti nedrtí, třeba se pár dobrých duší najde a svůj názor mi sem napíše!

Posted on 7.10.2010, in Počítače a Internet and tagged . Bookmark the permalink. komentáře 2.

  1. ještě že já recenze nepíšu 🙂 ale je fakt, že minimálně 14 dní trvá, než člověk vychytá všechny zapeklitosti na daném modelu…

  2. Já si myslím, že těch 14 dní je tak ideální doba kdy člověk už něco vyzkouší 🙂

Zanechat Odpověď

