Mafia II. – jaká tedy byla?

Když jsem u sebe měl výkonný notebook Lenovo ThinkPad W701ds, nedalo mi to a musel jsem tohohle profi macka (Intel Core i7-920XM, nVIDIA Quadro FX 3800M) coby milovník prvního dílu zneužít na hraní Mafie II. Tu jsem si tak – na notebooku – mohl zahrát na vysoké detaily ve WUXGA rozlišení (samozřejmě bez PhysX, se kterým dává W701ds “jen” 17 FPS), a tak jsem byl spokojený. Není to dlouho, co jsem ji dohrál, a tak bych se rád především z pohledu původní Mafie krátce na pokračování podíval.

mafia-2-obal-498x450

Samozřejmě, grafika dvojky je úžasná (zvlášť se mi líbilo město v zimě), efekty jakbysmet, celkově se jedná o povedenou hru, v mnoha ohledech lépe zvládnutou než jednička (např. přestřelky jsou moc fajn, moderní způsob životů je jednoznačné plus). Leč kvalit prvního dílu nedosahuje, a to především kvůli příběhu, přestože není vůbec špatný.

Jde o to, že jednička měla úžasný úvod i závěr, příběh do sebe tak nějak logicky zapadal, v podstatě nikdy vás nenapadlo, že by něco bylo “jen tak”, bez důvodu. To Mafie II v člověku tento pocit vyvolá už na začátku – celý úvod a Vitovo převtělení v gangstera působí jaksi banálně, bezdůvodně, ale především strašně nuceně, a to dost okatě. Prostředek hry už je zajímavější, i když stále má hráč pocit, že všemu tak docela nerozumí, že se spousta věcí děje napůl “jen tak”. V “cutscénách” je dvojka opravdu slabá, dohání tak hráče k pocitu, že mu autoři nechtějí vše vysvětlit, nebo to prostě jen nedomysleli. Dorazil mě ale závěr, který je neskutečně krátký, ale hlavně nic neříkající – scénář na vás pálí jednu emoci za druhou, načež dojde k “fade out” a už se jen sunou závěrečné titulky. Koukáte stále do černého monitoru v domnění, že ještě něco přijde, ale bohužel.

Ano, samozřejmě je to především hra, a to víc než dobrá a ano, většinu hráčů tahle strana mince moc nezajímá. Přesto – příště lépe! A že trojka asi určitě bude…

P.S.: Ovšem potěšený jsem byl z odkazu na Mafii 1. I když se jednalo jen o takovou krátkou mezihru, ta nostalgie z displeje přímo sršela.

Posted on 6.10.2010, in PC hry and tagged , , . Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Zanechat Odpověď

