Konec AVG –> Microsoft Security Essentials

MSE ikona Tak se všem, kterým jsem doporučil AVG, omlouvám a taky lituju toho, že jsem AVG tak hájil. Vím, začal jsem zostra, tak zkusím maličko zpomalit a uvést přítomné do děje…

Kterak AVG memory leakem trpí

Začalo to zhruba před dvěma týdny – dělám běžné věci na PC – jsem na internetu, stahuju nějaké soubory, odpovídám na e-maily, jsem na Windows Live, najednou – z ničeho nic – mi začne velmi silně a nezastavitelně pracovat pevný disk, počítač prakticky nereagoval, dokonce i ukazatel myši se zadrhával. “Dobře,” říkám si. “Asi dělá problém defragmentace,” přestože jsem tomu moc nevěřil, zakázal jsem ji. Problém neustal… Restartoval jsem tedy počítač a bylo po všem.

Za pár dní se situace opakovala. Inu, i tehdy jsem tomu nevěnoval příliš pozornosti a nijak se zásadně po problému nepátral.

No, prásk kozu do vozu, za pár dní zas! To už jsem nevydržel a po chvilce pátrání jsem zjistil, že součást AVG, která hlídá internetový provoz, zabírá 2GB RAM! Paměť byla přeplněná a jak se Vista pokoušela udělat AVG prostor, snažila se uvolňovat RAM na úkor disku a já to takhle odnesl!

Zajímavostí je, že se to vždycky stalo v nějaký opravdu, ale opravdu nevhodný okamžik, kdy jsem třeba spěchal nebo mi zahlcení PC zrušilo stahování souborů 2% před koncem Angry.

Microsoft Security Essentials

MSE EN “Tak a dost!” řekl jsem si a i přesto, že je Microsoft Security Essentials zatím jen v anglické verzi (víte dobře, jak jsem na anglické verze háklivý… Wink), nainstaloval jej. Jeho kvality zatím samozřejmě posoudit nemůžu, “Quick test” ale proběhl rychle, ani jsem nezaznamenal, že běží, uživatelské prostředí je fajn a recenze jsou pozitivní – co dál řešit?

Co na to Matěj?

Já mám z Microsoft Security Essentials opravdu dobrý pocit, snad mi vydrží. Sice je to ode mě dost zavádějící informace, když o MSE prakticky nic z tak krátkého používání nevím, ale prostě na mě udělal dobrý dojem. Tečka.

P.S.: Už se těším na českou verzi.

Posted on 13.10.2009, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. komentářů 27.

  1. AVG = Aktivní Virus Grisoft 🙂

  2. advanced virus generator? :-)microsoftí antivir mám v kompu už nějakou dobu a zatím bez infekce. nedávno jsem dělal test online scannerem od esetu a pc bylo čistý.

  3. Štěpán

    MSE je nejlepší antivir na trhu vůbec. Zdarma, není potřeba registrace, nejsou v něm reklamy a odchytává opravdu dobře. Tohle se Microsoftu povedlo, skutečně! 😉

  4. Jak to má MSE s kontrolou e-mailů?

  5. Kontrola e-mailu via MSE? Dobra otazka …. nicmene, jsem znaly uzivatel a nespoustim kazdou blbost, ze? Jo a v neposledni rade si myslim, ze kazdy rozumny mailovy server ma svoji vlastni antivirovou ochranu (nevim jak zde pritomni, ale za posledni cca 2 roky jsem nikdy zadny vir mailem nedostal).BTW: Prichozi mail = sitova komunikace … a sitova komunikace je via MSE kontrolovana. Takze bych byl v klidu.Co me ale zajima vice, je jak je na tom MSE s aktualizacema virove databaze. Mam ho, bezi mi, ale aktualizace dela dle nejakeho (pro me nepochopitelneho) vzorce. Neni vyjimkou mit klidne i par dni starou databazi a MSE je v klidu a hlasi ze vse OK.

  6. num3ro: Ale tak samozřejmě – se vším, co píšeš, se samozřejmě dá souhlasit.

  7. Num3r0: To je fakt. Připadá mi, jako kdyby se aktualizoval jednou týdně, přičemž Avast to dělal denně a vždy bylo něco nového :-). Jinak, nevím sice, jak je to s využití paměti u takového Avastu, nicméně MSE asi zabírá dost paměti – setra měla Avast a PC bylo líný. Dal jsem jí tam MSE ve snaze, že ho bude mít rychlejší, a skoro to "nejede". Má pouze 320 MB RAM. Asi od ní půjde MSE pryč.

  8. můj se aktualizuje denně

  9. Jiří Erban: Aktualizace pro MSE vychazeji dle meho odhadu prumerne 2-3x denne. Nicmene MSE si je samo od sebe proste nestahne. Zatim netusim proc (treba si M$ nechce nechat zatezovat servery :-)). Aktualizace se provadi automaticky pouze kolem druhe hodiny ranni (pred spustenim planovaneho Quick testu). Automaticke stahovani aktualizaci treba kazdou hodinu (jak ho zname z jinych nebo placenych antiviru) se v tomto pripade nekona.Co se tyce pameti, ano, potvrzuji. Mam Win7 Ultimate x64 (RTM) a MSE si ukousne cca 64.500 kB (MsMpEng.exe) a cca 490 kB pro UI – info z Taska Manageru. Pri 320M RAM bych asi nadaval. Ale pri mejch 4G RAM je mi to tak nejak … jedno :-)Tve sestre doporucuju navysit RAM. Na 320M se snad ani neda dustojne pracovat (teda pokud nema SSD disk).Doom: Ze by to bylo proto, protoze mas zapnuty pravidelni nocni Quick test? 🙂

  10. Num3r0: Když to se řekne, navýšit RAM. Čím starší železo, tím dražší součástky :-/

  11. Jiří Erban: No, chapu …. treba 2×512 SO-DIMM SDRAM mame bratru za 3 litry. Ale zas pak ta rychlost, ten vykon … no uznej. To za to stoji :-D(ok, omezim mnozstvi kafe a pak treba nebudu takovej "ftipalek" 🙂 )

  12. ne ne, quick test mám vyplej a kompík v noci hezky spinká

  13. Num3r0: No právě, to už raději sestře za "trošku" víc pořídil: http://jdem.cz/cbtr9

  14. num3ro: Radku, co se mě týče, MSE, zdá se, opravdu aktualizuje denně… poslední aktualizaci mám z dnešního rána a manuálně jsem ji určitě nedělal… Jinak ty auto quick testy mám nastavené defaultne, tedy neděle.

  15. Doom, Matěj Gottwald: Tak to vypada, ze asi blbne jen ten muj MSE 🙂 Treba mu vadi, ze PC nevypinam ale pouze uspavam.Jiří Erban: Ja spise uprednostnuju notebooky net nettopy, desktopy atp.

  16. num3ro: No, některejm procesům to vadí, to je fakt, ale že by to vadilo v tomhle případě, mi přijde zvláštní. Mimochodem já PC taky nevypínám, používám samozřejmě hibernaci.

  17. Num3r0: Na líbko apod jí myslím bude stačit tenhle dvoujádrový Atom 🙂

  18. Matěj Gottwald: Zkusim sledovat …. posledni samo-upgrade mam z 14.10.2009 08:26 (verze: 1.67.809.0)(nicmene mam ten drobne problemy s mojim novym mazlikem, tak nevim jak moc bude sledovani relevantni)Jiří Erban: Ehm …. zapomnel jsem, ze nekteri maji PC pouze pro takto "narocne" veci 🙂

  19. Num3r0: Máš snad něco proti "normálním lidem"? :-DTaky bych chtěl takový být 😦 To by nebyly starosti a toho času kolik bych měl 🙂

  20. Jirka - Derby00

    co dodat, lety proverena praxe AVG = XXX EE

  21. num3r0: Tak Ti, hele, nevím… Poslední aktualizaci jsem taky měl 14.10. 8:26, dnes to samo žádnou nestáhlo a když jsem "updatoval" ručně, načetla se dnešní z 3:56…

  22. Jiří Erban: Ja? Takovej lidumil? Vuuuubc nic :-PJirka – Derby00: Respektuji nazory druhych … ale neridim se jimi :-)Matěj Gottwald: Ja pockam s cim prijde automatika.

  23. Jirka: Já tu rovnici nechápu… 😦

  24. soudruzi, pokazili jste mi antivir :-)od té doby, co tu řešíme aktualizace, se mi přestal aktualizovat 🙂

  25. Doom: Tak … a mas to … rouhal ses, ted musis trpet.Ale ted vazne … predpokladam, ze do doby nez jsme to tady zacali resit, jsi nejake aktualizovani nesledoval. Kdyz mrknes do Windows Update, tak v historii aktualizaci uvidis jak casto se ti to automaticky aktualizovalo. Porovnej se stavajicim stavem, slupni prasky na uklidneni a zas bude dobre.

  26. No, řekl bych, že celý problém tkví právě v tom, že se ty definice aktualizují jako všechno přes Windows Update, který se chová, tedy aspoň podle mě, trošku nevypočitatelně – třeba dneska ráno mi sice zkontroloval aktualizace, ale definice MSE nenačetl, přestože dnes samozřejmě vyšly… Nebo je problém v jazyku MSE? CZ Windows a EN MSE?

  27. Tak problém je maličko jinde, zde je vyjádření z Microsoftích fór od jednoho moderátora (cituji):EN: "(…) the way it is supposed to work is that it checks the age of signatures about 10 minutes after boot or wake from sleep and if they are greater than 24 hours old, it checks online for updates.It also checks for updates once per 24 hours per its internal schedule.Both of these require that the services for AU are enabled, but do not care what you have selected for your AU options – however, the service must be running.This is not consistently working for everyone as Jim noted above."CZ: "Má to fungovat tak, že to kontroluje stáří definic zhruba 10 minut po startu PC nebo probuzení z režimu spánku. Pokud jsou starší než 24 hodin, zkontroluje aktualizace. Kontrolu provádí taky každých 24 hodin podle svého interního plánu. Je nutné, aby běžela služba automatických aktualizací, ale neřeší jejich nastavení – jen musí běžet služba."

Zanechat Odpověď

