Kolik Wattů bere RAM?

Normální

Poslední dobou jsem zase v období zbytečného utrácení peněz (viz. trilogie Kmotr, Lenovo ThinkPad Bluetooth Laser Mouse), o žádné neskutečně horentní sumy se ale samozřejmě nejedná (kde bych na to bral?!). No a když už jsem byl v tom rozletu, doplnil jsem notebook ještě o jednu poslední drobnost – o 1GB DDRIII RAM (originál Lenovo, protože byla nejlevnější), takže současné celkové množství je pro 32 bitový systém luxusních 3GB a jsem za ně rád.

RAM

Nicméně jsem se – pozdě – dočetl, že paměť RAM není úplně zanedbatelný prvek co se odběru drahocenných Wattů z baterie týče, proto jsem se následně zalekl, ale už se nedalo nic dělat. Další “kousek” paměti prý sníží výdrž notebooku na baterii tak zhruba o 20-30 minut a zkonzumuje prý klidně i 5W – je to pravda?

Notebook mi při mírné práci, s vypnutými WiFi i Bluetooth vydržel i přes 6 hodin, na tuhle hodnotu se už asi nedostanu, že? Má někdo s tímto – třeba namátkou Vláďa Nerd – nějaké zkušenosti? Eventuelně díky za ně!

4 thoughts on “Kolik Wattů bere RAM?

  1. Vladimír

    🙂 je to tak, proto se testy výdrže na baterky dělají v nejhorší možné konfiguraci – bez volitelného příslušenství (WiFi, BT, ODD…), nejhorší možné CPU a nejmenší modul RAM (jen jeden).

  2. Vladimír

    takže když máš v datasheetu uvedeno "8 hodin na baterky" v reálu (v normální konfiguraci, s použitelným podsvícením atd.) je to tak 6 hodin…

  3. Matěj

    Verdikt: Opravdu to vychází zhruba na 30 minut úbytku provozu na baterii. Pořád to je ale celkem slušné – zhruba na 6 hodin se (při maximální úspoře) dostanu.

Zanechat Odpověď

