Trilogie Kmotr – nabídka, která se nedá odmítnout!

Kmotr-trilogie

Tuhle jsem se ocitl zase jednou – výjimečně – v hypermarketu Tesco. Odvezl jsem nakupující na místo a z dlouhé chvíle se poflakoval mezi elektronikou, CD a DVD. Narazil jsem čirou náhodou na DVD “Kmotr – restaurovaná Copollova edice” (digitálně vyčištěný obraz, 5.1 zvuk…). Jelikož jsem byl doposud tímto brilantním příběhem nepoznamenán a ze všech stran se na něj (už přes 30 let) linou jen ódy (ano, kaji se – mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa), neodolal jsem a ani cena 120 Kč mě už samozřejmě nemohla odradit.

Inu, film jsem několikrát zhlédl, zamiloval se do něj a jakmile jsem se na zadní straně obalu dozvěděl, že existují ještě další dva díly, opět nešlo odolat. Pravda, ty už byly o něco dražší, ale společnými silami s rodinou jsem je objednal z e-shopu Arara.

Jak hodnotí Kmotra svět?

Kmotr I se snad ve všech filmových databázích drží suverénně v Top 5 všech filmů na světě (IMDB, ČSFD), není výjimkou, že je vůbec na prvním místě. O druhém dílu někdo říká, že je stejně dobrý jako jednička, jiní ho dokonce považují za ještě lepší. No a trojku všichni hodnotí vesměs pozitivně, ale na první dva díly prý nemá.

Co na to Matěj?

Jednička je samozřejmě bezkonkurenční, to je bez debat. Dvojka má sice velmi povedený děj, ale jedničce se – podle mě – nevyrovná, a to především proto, že se v porovnání s prvním partem hodně opakuje a nepřináší nic moc nového (samozřejmě krom pokračujícího příběhu Michaela). Zato trojka mě docela dostala, zvlášť naprosto fenomenální vyvrcholení ve formátu konce Kmotra I. Rozhodně nesouhlasím s tím, že by byla pátým kolem u vozu, naopak – příběh dokončuje přesně tak, jak skončit asi měl.

Podtrženo a sečteno – trilogii Kmotr, zvláště v nové, digitálně restaurované edici, tvoří opravdu jedny z nejkvalitnějších devíti kinematografických hodin vůbec!

Posted on 5.10.2009, in Kultura. Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Zanechat Odpověď

