21. ZTL Čáslav a “Squadron Exchange” v obrazech…

V pátek 11. září dopoledne jsem měl možnost zúčastnit se (spolu s několika českými a cizokrajnými novináři) cvičení českých a amerických pilotů na 21. základně taktického letectva v Čáslavi. Jednalo se o další ze série “výměnných pobytů”, kdy prostě jedna jednotka navštíví jinou (alias “Squadron Exchange”).

Tentokrát přiletěla texaská národní garda ze základny v San Antone, tedy jednotka “Lone Star Gunfighters” (“Pistolníci osamělé hvězdy” – inspirace vlajkou Texasu). Co do počtu “mužů” (v uvozovkách proto, že tu byly i ženy), byla jich téměř stovka (98). Co do počtu strojů, jedná se o šest F-16 ve verzích C a D Block 30 se silnými motory General Electric. Pobudou zde dva týdny, během nichž si po boku našich JAS-39C/D Gripenů a “el sto padesát devítek” zacvičí jak mise vzduch-vzduch (a to i proti sobě), tak vzduch-země ve spolupráci s leteckými návodčími z Náměšti nad Oslavou.

Proč jsem v 90 km vzdálené Čáslavi nemohl chybět, je snad jasné – moci si prohlédnout zblízka šest nejkrásnějších letadel na světě a ještě je z těsné blízkosti vidět startovat motory, pojíždět a vzlétat… Co víc bych si já mohl přát?

Víc už fotky…

F-16C Block 30 TNG

Posted on 13.9.2009, in Záliby. Bookmark the permalink. komentářů 7.

  1. hezký fotky… díky za ně

  2. Vladimír

    když jsem to zahlídl v televizi,hned jsem si na tebe vzpoměl a říkal jsem si, že tam budeš! Nezklamals! 🙂

  3. tak tenhle pohled ti vysloveně závidím, to muselo bejt! 🙂

  4. Doom: Fotky jsem nedělal já ale kolega, já natáčel.Vláďa: No, však to byla akce kulový blesk!Li: Sám si to taky závidím. Samozřejmě ale byla jasná dohoda s hlavním technikem (ten chlapík v sedadle) "žádné foto kokpitu", což jsem rád dodržel. Problém ale byl v tom, že jsem si svým výstupem udělal menší potíže – směli jsme maximálně metr k letadlům, ale pan technik mi prohlídku sám nabídl a zinicioval, pak mě bohužel vyhodil jeden český voják. Amíci sice jen kroutili hlavama, ale co… Svoje jsem si užil! Mimochodem – nikdo jiný v kokpitu nebyl, a tak jsem neunikl fotografům z Deníku nebo Reflexu… V Deníku už to uveřejnili… :-/

  5. Ty jo!!!! V kokpitu!!! No tak to se ti teda fakt povedlo… 🙂

  6. Li: Ne, úplně v kokpitu jsem nebyl, napsal jsem to špatně – viz. první fotka. Ale de facto se dá říct, že jo ;-). Každopádně to bylo SUPER!

  7. To ti věřím… 🙂

Zanechat Odpověď

