Je to k nevíře, ale zase mám nový notebook! (ThinkPad R400)

lenovosl400 Předpokládám, že si dobře pamatujete, že jsem si v březnu v Mironetu koupil nový notebook Lenovo ThinkPad SL400. Zanedlouho poté jsem si jej dokonce nechal “vylepšit” krycí samolepkou (“skinem”) od Skinbook.cz (představte si, že na svém webu dokonce uveřejnili fotky mé SL400 s nalepenou fólií a přidali odkaz na můj článek v blogu). Ale i přesto přezevšechno mám dnes, zhruba za 5 měsíců poté, nový notebook, opět Lenovo ThinkPad, tentokráte ale vyšší model R400.

Proč jsi měnil?

Inu, jelikož nechci poškozovat pověst firmy Lenovo (dozvíte se proč), řeknu to takhle – můj (teď už bývalý) SL400 nebyl s největší pravděpodobností zcela standardní výrobek. Vyznačoval se pár neduhy, se kterými jsem se pod nálepkou ThinkPad prostě nemohl smířit – nekvalitní konstrukce, se kterou souviselo i silné vrzání a špatně posazené víko displeje. Všechno dohromady vedlo k tomu, že při (téměř) jakémkoliv úchopu (či při pouhém otevření víka displeje) notebook vydával silně nepříjemné a často záhadné zvuky – od vrzání, po silné vrzání, doprovázené jakýmsi “kručením”. Špatně posazené víko displeje navíc ještě zapříčinilo, že se třením o základnu notebooku tato odírala (víko je z hrubého plastu, základna z hladkého, matovaného) – to bylo ono “kručení”.

Co s tím?

Tak jsem se (na konci května) rozhodl, že se problém pokusím řešit. První na řadu přišla komunikace s Mironetem – prodejcem. Tam byly reakce rozporuplné, což v České republice není naprosto nic neočekávaného – tady, jak všichni víme, platí, že pokud výrobek funguje, není vadný či reklamovatelný. Po krátkých peripetiích, telefonických a osobních rozhovorech putoval notebook do servisu na vyjádření. Vyšlo z toho (kromě jiného) to, že je notebook v pořádku a že se nejedná o vadu, ale vlastnost (asi ještě, oproti Microsoftu, nestihli reagovat na posun paradigmatu pryč od zastaralého “It’s not a bug, it’s a feature!”). Zajímavé ale je, že přesto notebook rozebrali, víko posadili “lépe” a (z pro mě nepochopitelného důvodu) oblepili displej těsněním na okna, aby lépe sedl do rámečku kolem něj. V telefonu se ale i pan technik podivoval nad sílou vrzání…

Notebook mi doputoval zpět. Zásahy servisu však vedly k tomu, že se nic nezlepšilo (možná síla vrzání displeje), naopak víko přestalo dovírat. S tím jsem se samozřejmě nesmířil, spojil jsem se proto se servisní organizací Lenova, tedy s IBM ČR. Těm jsem notebook dle dohody poslal, oni ho zkontrolovali a o vyjádření požádali koho jiného, než Český Servis, tedy tu samou organizaci, která notebook servisovala… Na hlavu postavené? Po (zhruba) dvou týdnech přišli s výsledkem, se stejným výsledkem, samozřejmě.

To už jsem byl docela naštvaný a jelikož jsem získal kontakt přímo na jednoho z nejvyšších zástupců Lenovo v ČR, využil jsem toho a spojil se s ním.

Pochopitelně jsem zde nenapsal všechno, naopak jsem vše velmi zkrátil, zmírnil a zjemnil jen na ty nutné informace.

Jak to dopadlo?

Po dalších zhruba dvou týdnech padlo rozhodnutí – Lenovo a Mironet se dohodli na tom, že mi notebook vymění za R400 s plnou náhradou ceny, přestože byl již 5 měsíců starý. Ve středu jsem byl v Praze, v centrále Mironetu a odvezl si za svou SL400 novou R400!

Lenovo ThinkPad R400

R400-1_023 Teď mi sedí na stole Lenovo ThinkPad R400, tedy 14,1” model řady R, který v sobě má prakticky všechny Lenovo vymoženosti. Oproti mé bývalé SL400 mám teď v R400 navíc následující:

  • Roll Cage (hořčíková “klec” v těle a víku notebooku)
  • Tělo notebooku ze silných a pevných plastů, které by snad dokonce měly být vyztužené karbonovými vlákny
  • TPM čip
  • Displej s LED podsvícením
  • ThinkPad BIOS a ACPI
  • Windows 7 free upgrade… (to je taková třešnička na dortu)

A výbava? Tu bych taky asi měl zmínit… Je to ale v podstatě to samé:

  • Intel Core 2 Duo T6670
  • 2GB DDR3 RAM
  • Intel X4500MHD grafický čip
  • 250GB 5400RPM HDD (je to WDC a na můj vkus se docela dost zahřívá)

Co na to Matěj?

Matěj je konečně spokojený a velice si vážím přístupu českého zastoupení Lenovo, který je v České republice opravdu nevídaný. Výzva pro ostatní firmy – tak se to dělá!

Dočetli jste až sem?

To vás obdivuju! Ale pokud opravdu ano, co na to říkáte? Co si o tom myslíte? Udělal jsem dobře?

Posted on 7.8.2009, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. komentářů 15.

  1. Vladimír

    nečekáš, že ti řeknu že jsi udělal dobře, když sis koupil konkurenci, viď? 🙂

  2. No… nečekám. I když já jsem spíš myslel, abyste se vyjádřili k tomu, jak to proběhlo, co se stalo, ale jinak Tě chápu :-D.

  3. Štěpán

    Dej mi pak kontakt na toho "nejvyššího zástupce" – chci taky notebook zdarma 🙂

  4. Vladimír

    jinak reklamace v tvém případě proběhla bych řekl standardně….nejdřív "fuck off" pokus a když se probiješ přes, tak vstřícná reakce – tak to dělají skoro všichni 😉

  5. Vladimír

    BTW Lenovo ThinkPad SL400 JE standardní notebook – Lenovo už není IBM, je to velkosériový čínský výrobce (jako 99 ostatních)

  6. Vladimír

    vzhledem k tomu, že Lenovo ThinkPad SL400 má díly společný s notebookama Uniwill, bych si o původu nedělal iluze 😉

  7. Jo, s Mironetem jsem si taky užil své, když mám od nich PC. Hned co přišel měl "nakopnutý" bok, ale krabice ve které přišel byla v pořádku.

  8. Vláďa: Ohledně Uniwillu – to jsem taky při komunikaci s Lenovo nezapomněl zmínit… 😉 Padlo tam víc věcí, byl jsem silně neodbytný, nakonec jsem byl – přiznávám – i pěkná svině, ale kdo dnes není. Navíc, jak říká známý a zároveň můj dobrý přítel: "Co nehrotíš, to nemáš!"

  9. Vladimír

    Matěj: kamarád má pravdu – prostě jak něco chceš, musíš si to umět vydupat…a to nejde, když budeš "ten hodnej" :-/

  10. Mohl bys prosím doplnit cenový rozdíl mezi notebooky? (teď mi došlo že bych si to mohl najít sám, ale jsem moc línej…) Podle mně jsi dobře udělal, nikdy neuděláš špatně když vytřískáš něco lepšího 🙂

  11. Vladimír

    Lukáš: abych se mohl vyjádřit jestli udělal dobře nebo ne, musel bych znát notebooky Lenovo, procenta reklamcí atd…což neznám, tak se k tomu nechci vyjadřovat….důležitý je, že je spokojenej 🙂

  12. VL: jistě že udělal dobře – měl s notebookem problém, tak ho reklamoval.

  13. Vladimír

    Lukas: no to jo, ale je otázka, jestli změna za jinej model je posun k lepšímu – to je to, co bez zákulisní znalosti produktů Lenovo neposoudíš….

  14. Lukáš Trefný: Cena původní SL400 byla cca 19.600 Kč, cena nové R400 je 20.700 Kč.Vláďa: Je to, jak píšeš – jsem spokojenej, to je hlavní. Zákulisí R400 mě až tak nezajímá – je mi jedno, kdo, kde nebo jak vyrobil desku a další podobný hardware – tam si iluze nedělám. Jde mi jen o to, že R400 je kvalitativně na úrovni T400 a vyšších modelů, ne na úrovni SL400.

  15. Udělal si dobře, je potřeba bojovat proti zvůli koncernů! Konec konců je živíme a pokud někozo živím, tak očekávám chování maximálně loajální, bez kompromisů! Jen tak dál!

Zanechat Odpověď

