Uspořádání ikon v oblasti oznámení (tray) a tlačítek spuštěných programů

Normální

Asi jako všem, i mně se moc líbily nové funkce hlavního panelu ve Windows 7, a tak jsem před nějakým tím pátkem prohledával internet, abych si doplnil pro mě zásadní funkci, a sice možnost si uspořádat tlačítka spuštěných programů na hlavním panelu (taskbar) a ikony v oblasti oznámení (tray, vedle hodin). Před delší dobou jsem našel program PS Tray Factory, který umí právě ikony v trayi uspořádat, nicméně potom jsem narazil na – pro mě doposud neznámou free aplikaci – Taskbar Shuffle, která umí oboje a je zdarma. Tak se na ně podíváme!

PS Tray Factory 3.0

… je velice dobrá utilitka, která vám dá možnost skrze její GUI uspořádat si ikony v oznamovací oblasti vedle hodin, zároveň umí ikony skrývat do svého vlastního menu, takže vaše tray může být úplně prázdná (to ale není, co jsem chtěl). Výbornou funkcí této malé aplikace ale je, že pozice ikon stále hlídá, hlídá konzistenci traye, při pádu Exploreru tray sama obnoví do původní podoby – znáte ty případy, kdy vám půlka ikon po restartu Exploreru zmizí, ne? Dokonce můžete i tray zamknout.

PS Tray Factory - GUI PS Tray Factory - tray menu

Nevýhody? Veškeré změny se musí provádět přes rozhraní aplikace – neexistuje tedy jen ikonu přesunout, musíte do GUI aplikace, které (mimochodem) na 21. století zrovna nevypadá. Druhá drobnost je, že aplikace není zdarma.

Mimochodem, pro utilitku jsem udělal češtinu, poslal ji autorům, ale nebyli mi nějak schopni doposud odpovědět, tak nevím, jestli někdy česká verze vůbec bude.

Taskbar Shuffle 2.5

… je výborná free aplikace, která jednoduše do Windows (Vista, XP, …) přidá možnost, podobně jako ve Windows 7, přeskupovat tlačítka otevřených oken a ikon v oblasti oznámení, a to v reálném čase, tedy přímým přetažením. Nemusíte tedy otevírat další okna a menu – prostě jen přetáhnete ikonu nebo tlačítko okna tam, kde ho chcete a je hotovo. Pokročilé funkce, které má PS Tray Factory, sice nemá, nicméně dělá to, co se od ní očekává, a to zatraceně dobře! Je navíc zdarma, což je taky silný argument.

Taskbar Shuffle - GUI Taskbar Shuffle - menu

8 thoughts on “Uspořádání ikon v oblasti oznámení (tray) a tlačítek spuštěných programů

  1. Doom

    pche, tohle má linux už od roku 1968. microsoft zase kopíruje :-Ddíky za tipa, taskbar shuffle si doinstaluju do virtuálních XPček, kde mi šibování tlačítky chybí

  2. Jiří

    Koukám že tohle pro mě není. Snažím se sice minimalizovat počet programů viditelných v trayi, ale chci je mít všechny na očích.

  3. Matěj

    Jiří Erban: PS Tray Factory jsem používal pouze a jenom na to přeskupování, na nic jiného. Zbylé funkce buď nevyužiju nebo se mi nelíbí. Proto teď používám právě Taskbar Shuffle.

Zanechat Odpověď

