AVG Free místo Avastu Home & zbavme se reklamního/informačního okna

Ve světě antivirových zabezpečení se moc nevyznám, proto jsem vždycky používal takové antivirové řešení, které mi vyhovovalo. Dlouhou dobu (zhruba od verze 5 do verze 7.5) jsem používal český systém AVG, se kterým jsem měl poměrně dobré zkušenosti. Začátkem roku mi skončila licence a já, jelikož jsem si uvědomil, že tu máme Avast Home Edition zcela zdarma, jsem už licenci neprodlužoval a nainstaloval právě Avast.

AVG versus Avast

Avast mi ale nikdy k srdci nepřirostl – byl jsem zvyklý na příjemné uživatelské rozhraní AVG, a proto jsem zpozorněl, když se objevila jeho free verze. Bohužel pouze v anglickém jazyce, a tak jsem ještě u Avastu zůstal. Před pár dny – 12.5. (mimochodem na narozeniny mého tatínka) – se objevilo i AVG v češtině. Obhlédl jsem situaci, jak moc se AVG Free liší od AVG Anti-Virus a zjistil jsem, že minimálně (to mne mimochodem docela naštvalo, když jsem si prakticky stejný software dřív platil).

AVG Free

Včera jsem tedy AVG Free 8.5 nainstaloval a jsem velice spokojený – mám své staré, dobré AVG, a to ještě k tomu ve free verzi – bezva! Funguje i doplněk pro Internet Explorer, který při hledání na známých vyhledávačích reportuje nebezpečné odkazy.

Chcete se zbavit reklamy?

Upozornění: Následující postup odporuje licenčnímu ujednání AVG. Pokud podle něj postupujete, jednáte na vlastní nebezpečí a s velkou pravděpodobností tím porušujete také autorská práva.

AVG Free “trpí” ale jednou nepěkností, stejně jako třeba Windows Live Messenger, a sice že kdykoliv při otevření okna AVG “vyroluje” informace o tom, že AVG Free je sice fajn, ale placené AVG je lepší, jinými slovy – reklama. Nechcete ji? Na internetu se objevil jeden velmi jednoduchý návod jak toho docílit.

  1. Otevřete složku, kam se nainstalovalo AVG (obvykle C:Program FilesAVGAVG8)
  2. Přejmenujte níže uvedené soubory (třeba jim přidejte příponu BAK)
    1. avgfree_cz.mht
    2. avgfree_us.mht
    3. avgmwdef_cz.mht
    4. avgmwdef_us.mht
    5. avgresf.dll
  3. Spusťte AVG a uvidíte okno tak, jak je zobrazené na obrázku níže…
Bez reklamy: S reklamou:
AVG 8.5 Free AVG 8.5 Free upozornění

 

Kde stahovat?

Posted on 16.5.2009, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Komentáře: 10.

  1. Vladimír

    a není to porušení licenčních podmínek 😉

  2. Vladimír

    ? mi tam chybí…

  3. VL: Neboj, zavřou ho až zčerná 🙂

  4. Wow… ano, na to jsem zapomněl… doplním!

  5. chichi, doomovi zas k srdci nepřirostlo AVGčko. v práci jsem si s ním užil dost velkej počet false positive poplachů, kdy mi občas zkonzumoval nějaký exe z mých vývojářských hračiček, navíc se mi po instalaci poslední verze děsně zpomalilo otvírání jakýhokoliv okna průzkumníka včetně ovládacích panelů. Avast je proti tomu zlatej.

  6. Vladimír

    Doom: taky používám Avast….teda doma nemám nic, ale když někomu instaluju PC, tak mu dávám Avasta (rodiče atd.). Ale páč AVG zas tak neznám, nechtěl jsem se pouštět do srovnávání 🙂 Před Avastem jsem léta používal (placený) Kaspersky a v práci máme Trend OfficeScan…K Avastu mám trochu vztah z doby před cca 11ti lety, kdy jsem si jako hotlinista MS mailoval s Baudišem a honili jsme makroviry ve Wordu a Excelu 🙂

  7. Nevím, jde asi o to, co kdo s PC dělá – mě nikdy AVG nezklamalo, ale to by asi nezklamal ani jakýkoliv jiný antivir. Nelíbí se mi GUI Avastu – na rok 2009 mi přijde moc "starodávné", nicméně to nijak nevypovídá o jeho kvalitách. Bratr si dokonce Avasta koupil, druhý bratr a já zase máme radši AVG. O obou se na internetu neříkají moc pěkné věci. V tomhle směru así vévodí relativně drahý NOD32 – mít na něj, byl by jasná volba. Spousta lidí má/měla zase ráda Norton Antivirus a jiní o něm říkají, že je k ničemu. Těžko říct :-).

  8. Taky bych řekl, že volba antiviru je silně subjektivní záležitost. Nicméně subjektivně souhlasím s Doomem. Doma Avast a v práci AVG. Od středy dokonce nová verze díky našemu správci. A nadávám na něj každý den.

  9. Kombinace AVG a Windows 7 již nikdy! Vrátil jsem se zpět k Avastu a udělal jsem moc dobře.

  10. Tomáš Kaplan: Copak – nějaká nekompatibilita? Nebo jiné potíže?

Zanechat Odpověď

