Windows Vista SP2 – mnoho povyku pro nic?

Nedalo mi to a stáhl jsem si před pár dny uniklou RTM Service Packu 2 pro Windows Vista (build 6.0.6002.18005). Nemůžu se tedy nepodělit o “zážitky” z používání nového servisního baličku, stejně jako jsem to udělal u Office 2007 SP2

Vista-SP2

Zásadní změny dle Microsoftu

  • Podpora pro některé další procesory (VIA a podobně)
  • Podpora exFAT
  • Windows Search 4.0
  • “Bezdrátový balíček”, tedy podpora nového Bluetooth 2.1 standardu a WiFi Windows Connect Now

Co na to Matěj?

Inu, prakticky žádná z výše uvedených změn mě – bohužel – netrápí a nijak mi nepřijde užitečná, čímž nechci říct, že by nebyla užitečná vůbec. Podporu pro procesory VIA neocením, exFAT taky ne (moc často nepracuju v různých časových pásmech), Windows Search 4.0 mám nainstalované už dlouho přes Windows Update a “bezdrátový balíček” nevyužiju.

Na internetu v diskusích koloval ale hype, že SP2 Vistu zrychluje zhruba o 30% (což by byly skoro Windows 7, jejichž RC je vážně super) – asi jsem ten jeden z mála uživatelů, kterým se tohle zrychlení neobjevilo…

Abych to shrnul – Service Pack 2 ano (ostatně proč ne?), ale hmatatelné změny vidět nejsou (alespoň u mě ne).

Posted on 5.5.2009, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Komentáře: 5.

  1. Štěpán

    V SP2 má být například lepší podpora WiFi sítí a to si myslím je docela užitečná změna. Správa má probíhat přes okýnko jako ve Windows 7. 🙂 Můžu vědět jestli to tam je? SP2 jsem nezkoušel a vycházím jen z oficiálních vyjádření.

  2. Štěpán: Rád bych Ti to potvrdil, ale já tu nic takového nevidím – vše stejné jako dříve – kliknu-li na ikonu sítě, nic se nestane, jen klasické okénko z Visty – výběr nalezených sítí jako ve Win 7 tam není.

  3. enom aby to zrychlení o 30% nebylo jenom placebo efekt :-)přiznám se, že v poslední době spouštíme doma vistu jenom když lezem do office, který v sedmách zatím nainstalovaný nemáme.

  4. Štěpán

    @Matěj: Jo díky. Mno tak to zůstanu u těch sedmiček 🙂

  5. Takže v zásadě opravdu nic nového. A všelijakým testům o zrychlení nevěřím. Navíc 30%ní. To je už trochu moc. Takže mě to nechává chladným.

Zanechat Odpověď

