HTC Touch Diamond – aplikace, které musíte mít (6) – úspora energie podtaktováním procesoru

nue Dlouhou dobu nebyl pro čipsety Qualcomm MSM7xxxx, které používá např. Touch Diamond, Touch Pro, Touch HD, žádný taktovací software, takže si nebylo možné užívat výhod, které s sebou přináší taktování, resp. podtaktování procesoru – všichni to známe z notebooků i stolních PC (třeba AMD Cool’n’Quiet) – když výkon není potřeba, procesor se automaticky podtaktuje (třeba na poloviční, nebo i nižší rychlost) a spoří tak energii, kterou bychom zbytečně spotřebovávali. V případě napájení z baterie je důsledek jasný.

nueDynamicClock

Jenže teď můžeme zajásat – aplikace nueDynamicClock je na světě! Co umí? No, jelikož se (zatím) jedná o zcela přímočarou aplikaci, nabídne nám následující nastavení:

  • běžná rychlost procesoru (default speed)
  • rychlost procesoru při nečinnosti (system idle) a také délku nečinnosti
  • rychlost procesoru, když zhasne podsvícení (on backlight off)
  • rychlost procesoru při uspaném zařízení (on suspend)

Zároveň se vám do nabídky Nastavení/Systém přidá nová “ikonka” Processor.

Co na to Matěj?

Já osobně jsem se řídil nastaveními, která doporučuje vývojář aplikace (viz. screenshot), tedy plných 528MHz jako default, 256MHz při nečinnosti, 81,92MHz při vypnutém podsvícení a pouhých 19,2MHz při standby. Jaké jsou dosavadní zkušenosti? Velmi dobré (snad to není placebo efekt), zařízení opravdu vydrží déle, především standby režim nežere skoro nic, takže mi z baterky přes noc neubyla ani čárka (obvykle ubude 1-2 čárky) a od včera večer ukazuje pořád půlku. Nezaznamenal jsem ani žádné anomálie či chyby, takže směle do instalace!

Odkaz

Aplikaci stahujte zde

Posted on 22.4.2009, in Telefony a mobilní komunikace. Bookmark the permalink. komentáře 3.

  1. Zdravím, zkoušel jsem to nainstalovat do HTC Touc Diamond a vyhodilo mi to chybku. Něco jako kdyby nějaký firewall odmítnul ten program nainstalovat s tím, že mám restartovat zařízení a zkusit instalaci znovu. Reset jsem provedl 3x a stále to samé. Nevíte někdo, kde může být chybka?

  2. Ne všechna WM zařízení mají stejně nastavené zabezpečení a setkal jsem se už mnohokrát s podobnými problémy u různých aplikací, které se snaží hodně zasahovat do systému. Nicméně pomoci by měl balíček, který přímo vývojáři aplikace doporučují nainstalovat při podobných problémech – pohledej na internetu instalátor EnableRapi.cab.

  3. Děkuji za radu ohledně EnableRapi.cab. Vše již jede jako po másle.

Zanechat Odpověď

