Internet Explorer 8 RC1 – beta 2 bez chyb!

Normální

Microsoft dnes konečně uvolnil ke stažení dlouho očekávanou Release Candidate verzi svého nového prohlížeče Internet Explorer 8. Já osobně jsem se na ni moc těšil. Microsoft sice ještě neuvolnil seznam změn, nemyslím si ale, že jich je moc. Oproti předchozí verzi (Beta 2) jsem našel viditelných pouze pár.

Změny

Nová verze je o něco rychlejší než ta předchozí – práce se záložkami (taby), především jejich otevírání, je nyní o poznání rychlejší (rozhodně v řádech desítek procent), stabilita je oproti Betě 2 prakticky stejná (jinými slovy – je stabilní), RC1 opět lehce optimalizovala (“standardizovala”) zobrazování – spoustu webů, které jsem dříve musel pouštět v režimu kompatibility, nyní zobrazuje prohlížeč korektně (obdobně jako Firefox) – za všechny mohu zmínit třeba Google Kalendář.

Líbí se mi taky novinka v kontextovém menu označeného textu – můžete text okamžitě vyhledávat vybráním vyhledávače ze seznamu nainstalovaných, můžete se podívat na HTML kód vybrané části stránky, vybraný text vložit jako adresu, zrovna tak můžete text uložit do TXT, HTML, odkazu a jiných.

Pak tu máme pár drobounkých změn v GUI (o větších níže)…

  • Orámování WebSlice se konečně chová korektně
  • Pokud přidáte do poskytovatelů vyhledávání někoho bez ikony, už se konečně zobrazí ikona lupy a ne webové stránky
  • Podmenu nabídky “nápověda” v liště už konečně přebírá vzhled systému (dříve měla vzhled Windows 95)
  • Funkce InPrivate jsou rozšířené (chrání už i před klasickou výzvědnou činností Google a jiných – z map poznají, kde bydlíte, z vyhledávání, co máte rádi, z reklamy, co kupujete, z webových nástrojů, jaký máte web…) a zobrazuje se ikona ve stavovém řádku

Zajímavou změnou v GUI je možnost naprosto si přenastavit vzhled horní lišty – víc vysvětlí obrázky:

Výstřižek 

Výstřižek2 

Výstřižek3

Další změny

Četl jsem taky, že se zlepšily nástroje pro vývojáře – mrknul jsem tedy na ně a musím říct, že určitě ano – jsou nyní daleko přehlednější + ve stylu IE8, umí opravdu spoustu věcí (prohlížení v IE7, IE8 i IE8 kompatibilním módu), dají se “přišpendlit” (přeloženo jako “kód PIN” smile_teeth) do spodní části IE8 a stránku pomocí nich prohlížet včetně orámování zvolených elementů (obrázky, DIV, …) přímo ve stránce.

Výstřižek4

Co na to Matěj?

IE8 RC1 je zas o chloupek lepší. Vzhledem k tomu, že už s Betou 2 jsem byl spokojený, RC1 jedině mile překvapila. Mně osobně, jako spoustě dalším, chybí jen maličko lepší správce stahování, nicméně IE7 Pro tohle bez problémů řeší…

Aktualizace (28.1.2009 22:37):

Omlouvám se za jednu mystifikaci – široké možnosti nastavení horního panelu (velikost ikon, umístění tlačítek, popisky) bylo již ve verzi Beta 2, jen jsem to nepoužíval, resp. nevšiml jsem si toho. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!

2 thoughts on “Internet Explorer 8 RC1 – beta 2 bez chyb!

  1. Matěj

    Vláďa: Díky! Jen doufám, že těch pár chybiček překladu bude do RTM opraveno.Každopádně – narazil jsem na jeden problém – nemůžu se přihlásit do online rozhraní G-Mailu. Při přihlašování, protože tam probíhá několikanásobné přesměrování při ověřování identity, začne nekontrolovaně vyskakovat nekonečně nových oken (záložek) a dál se nedostanu. V tom shonu nemůžu ani kliknout na kompatibilní zobrazení :-). Každopdně jak já rád říkám – když někdo neumí napsat web, aby fungoval… (Teď jsem asi píchnul do vosího hnízda…)

Zanechat Odpověď

