Kterak “machr” Matěj šel na zkoušku z informatiky

Normální

Bylo hezké, zimní ráno, všude sníh (na chodníku u koleje je to o zlomení nohy) a já si vychutnával cestu do školy (spěchal jsem jak blbej, protože jsem nestíhal). Chladivý ranní vánek mi ovíval obličej (málem mi upadl nos a uši) a já konečně dorazil do školy.

Měl jsem včera ráno totiž zkoušku z informatiky. Z předmětu, na který jsem prakticky nechodil – nebudu zastírat, že to bylo kvůli učiteli – jednoduše nebyl mým šálkem čaje a vzhledem k tomu, že jsem se na cvičeních, které jsem navštívil, prakticky nic nového nedozvěděl, rozhodl jsem se plnit úkoly, resp. odevzdat semestrální práci a dostavit se na zkoušku. Semestrálku jsem svou vinou odevzdal o dvě hodiny pozdě – to byl problém číslo jedna.

Včera tedy “machr” Matěj naklusal na zkoušku z informatiky. První část zkoušky bylo upravit dokument Word do předem dané podoby dle parametrů v zadání (různé okraje, formáty stránky, různá záhlaví a zápatí, číslování stránek, tedy využitý oddílů, tvorba obsahu, úvodní stránky…). Druhá část bylo hledání informací na internetu a poslední část bylo správné odevzdání – jednak na síťový školní disk jako DOC a PDF a poté jako ZIP na FTP. Poznatků ze zkoušky mám hned několik…

  1. Rozdíl mezi Office 2003 (ve škole) a 2007 (na svém PC) je pro uživatele, který starý balík téměř rok neviděl, obrovský. Co člověk v 2007 udělá během dvou kliknutí na Ribbon, to v 2003 (často) marně hledá v různých menu. Naštěstí tu byla nápověda, jinak bych ten obsah asi nenašel. Kdyby to někdo nevěděl – je v podmenu “Odkazy”.
  2. Pokud budete někdy upravovat dokument Word, který někdo vytvořil tak, že do Wordu vložil webovou stránku plnou CSS stylů, vězte, že to je na pytel.
  3. Pokud jste nechodili na cvičení, rozhodně nebudete u pana Ing. Pokorného vědět, kde a jak hledat informace pro část vyhledávání na internetu – bylo nutné znát vydavatelství, které vydává časopisy “Zemědělec” a podobně, ve kterých člověk potřebné informace o rozdělování zemědělských dotací a dotací konkrétním firmám našel. Google mi moc nepomohl, ale možná jsem se špatně ptal.

No, uvidíme, jak to dopadne smile_sad – mám takový pocit, že informatika bude paradoxně, pokud ji projdu, mým nejhůře hodnoceným předmětem.

P.S.: Zatím jsem všechno ostatní udělal! smile_party

P.S.S.: Dělím disk na desktopu pro instalaci Windows 7 Beta.

8 thoughts on “Kterak “machr” Matěj šel na zkoušku z informatiky

  1. Vladimír

    tedy, jestli je ve zkouškách tohle, tak já se snad taky na nějakou školu přihlásím :-)BTW Win7 už mám taky…ve Virtual PC

  2. Matěj

    Nemysli si, není to taková sranda ;-). Ne, informatika je samozřejmě v pohodě (no, až na tu část s vyhledáváním, kterou jsem kolosálně…).

  3. Petr

    Mám podobné zkušenosti. Nejhůře dopadne informatik vždy v předmětu informatika. A kupodivu je obsahem zkoušky vždy naprostá zhovadilost.Doom: Když já dělal ECDL, byl to sice ojeb, ale měli to docela i pěkně vymyšlené. Problém byl, že jsem všechny úkoly zvládnul moc rychle, tak jsem byl odeslán si surfovat na net, abych nestresoval ostatní studenty (v mém případě byly studenty učitelé, kteří mě posléze nejednou málem i z té informatiky zkoušeli).

Zanechat Odpověď

