Software Windows Live 2009 – konečně česky, změny jsou i nejsou

img_33742_microsoft-windows-live-logo_450x360 Jak jsem již minule psal, programy Windows Live 2009 (Wave 3, chcete-li) přešly nedávno do beta verze pro veřejnost. Včera se z beta programu staly finální verze (nejsem si jist, zda se nejedná o RC verze, což ale nic na věci nemění), jsou kompletně lokalizované co češtiny a stahovat je můžete z všem dobře známé adresy – odkaz zde.

Změny…

Co se změnilo? Prakticky jen 3 věci, z nichž jen 2 jsou zajímavé – lehce (vážně jen lehounce) se změnil vzhled (to je ta nepodstatná změna), přibyla čeština, ale hlavně Windows Live Fotogalerie konečně podporuje nový systém Live, kdy se fotky zahrnují pod SkyDrive a se starými verzemi (2008 či 2009 beta) je nebylo možné využívat. Zbytek zůstal, dokonce i Windows Live Movie Maker je stále pouhou neužitečnou aplikací, co neumí ani zpola to, co její protějšek ve Windows Vista – tam je ale stále přízvisko "beta".

Windows Live Writer konečně obsahuje kontrolu českého pravopisu, takže není problém jej plně využívat (dodnes jsem to dělal tak, že jsem používal Word 2007, pak příspěvek publikoval jako koncept a ve Writeru jej doplnil o obrázky a zbylé náležitosti).

Co na to Matěj?

Doporučuji stahovat. Pro koho není dostatečným důvodem lepší vzhled, u Messengeru a Mailu lepší funkce, pak vás snad přesvědčí, že (jak jsem uvedl) minulé generace a beta aplikace nejsou kompatibilní s novým systémem Windows Live.

P.S.: Messenger bohužel historii konverzace zachoval, jak ji známe z verze 2008, Windows Mail stále nemá (i když by měl mít) českou kontrolu pravopisu a Writer zatím neumí správně načíst styl blogu. Ohledně Writeru a Mailu ale věřím, že se to změní, tedy že to Microsoft napraví.

P.S.S.: Pokud chcete z Messengeru odstranit otravné reklamy, zkuste nový A-Patch 1.43 RC, který je v češtině a všechny tyto změny umí.

Posted on 17.12.2008, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Komentáře: 6.

  1. Vladimír

    no, zatím necítím potřebu upgrade – fotogalerii nepoužívám a ostatní věci mi fungují ve stávající verzi, do toho co funguje se nevrtám 🙂

  2. Upgradoval jsem Live Messenger a jsem konečně celkem spokojenej, 3x bohužel většina mojich přátel je stále na ICQ… Obecně k Live se opět začínám trošku orientovat, takže zase začínám být spokojenej , i když je to teď na dlouhý lokte se někam doklikat…

  3. Grafika je zlepšená a to je asi tak všechno, skusila jsem novou verzi messengeru, nelíbilo se mi to (konkrétně zmenšené konverzační okénka-obrazovky), skrátka jsem to znova přeinstalovala na starší verzi. Writer mi stačí taky starší verze. Co se týče Movie, to je určitě zcela nepoužitelné:( To je lepší Windows Movie Maker dodáváná s Vistou a nebo zůstává koupit jiný lepší program pro střih videa. U mne platí co je staré, to je dobré a zvlášť to platí v poslední době u Microsoftu 🙂 (a ještě na okraj – měla jsem možnost si prohlédnout krátké video o Windows 7 a myslím, že je to krok spět a nikoliv vpřed, je to ovšem jenom můj názor)

  4. Mně se líbí hlavně sdílený kalendář. Samozřejmě bych uvítal, kdyby ještě přibyly sdílené položky: NERUŠIT, PRYČ, NEZÁVAZNÉ mi přijde zoufale málá škála… Rád bych se ale zeptal, nenarazil-li již někdo na tento problém, zda lze vytvořit krátký odkaz na můj kalendář ve Windows Live? Pátral jsem po netu, ale nic jsem zatím nenašel. Jde mi o to, že bych si rád dal tento odkaz např. na vizitku, ale nechat lidi přepisovat složitý odkaz typu http://cid..125f2d3s5gg4po91… mi nepřijde moc normální :/ Díky předem!

  5. Zdeněk Šimek: Doporučuji využít služeb http://www.jdem.cz/ či pokud vlastníš doménu zřídit alias s přesměrováním.

  6. To se mi líbí, a bude ta původní adresa fungovat taky? A v příp. že ne, dá se to např. nějak vrátit zpátky, kdyby náhodou… (?)

Zanechat Odpověď

