Diamant musel na přebroušení – měl kaz

Normální

HTCD2_~1 Ano, je to tak – můj černý, lesklý (a věčně upatlaný, samozřejmě) miláček HTC Touch Diamond odešel dnes do servisního střediska (věděli jste, že už to nedělá GSMobil?). Rozumné by asi bylo hned zkraje uvést, proč vlastně do toho servisu šel. Inu, přiznám se – jsem puntičkář (tedy ne ve všem, ale v mnoha směrech ano; možná jsem spíš perfekcionista než puntičkář). Někdo to bere negativně (znáte to: "Nech to bejt – to je dobrý!" nebo "Ty naděláš – taková kravina!), někdo pozitivně ("Když něco děláš, dělej to pořádně!" či "Nebuď se vším spokojenej!"). Prostě a jednoduše – Diamond má kovový rám. Je dneska celkem módní jakékoliv kovové části na telefonech eloxovat (přesně tomu nerozumím, ale prostě se ten kov přebarví na černo – to jsem tak nějak pochopil). Příkladem může být kovová lícní část Sony Ericssonu K790i/K800i nebo prostor kolem displeje u E-TENu Glofiish X600. No a u mého kousku byla horní část (vedle tlačítka napájení nad displejem) právě špatně eloxovaná.

Problém se projevuje tak, že v těch místech má povrch jinou barvu, lesk a v některých světelných podmínkách jsou jasně vidět matné skvrny, jako byste telefon umatlali (vyčistit to nejde smile_wink). V mém případě se jednalo o problém na ploše zhruba 2 cm2… Právě v tomhle bodě se ukáže, jestli mě chápete a souhlasíte se mnou nebo ne – každý si řekne právě ono obligátní: "Ty naděláš – taková prkotina!" Jenže já jsem si koupil telefon za 13.000 Kč a za ty peníze na něm nechci ani tyhle prkotiny! Můj názor je ten, že ať stojí zboží jakoukoliv cenu, vždy má být v pořádku. A jak (trochu vizionářsky) říká brácha Ondra: "Dokud budou lidi se vším pokojený, nikdy se nic nezmění!" Vždycky jsem se o telefony dobře staral, nikdy jsem žádný nezničil a v 90% případů ani neodřel – jinak řečeno: telefony, které šly z mých rukou, byly prakticky jako nové. Pak možná chápete, že mi tohle vadí.

Jak jsem na to přišel? No, je to vidět, samozřejmě. Já jsem spíš měl na mysli, jak jsem zjistil, že jde o výrobní vadu. Inu, můj tatínek je neuvěřitelně šikovný člověk (to říkám ve vší vážnosti a dodávám, že neznám nikoho ani z poloviny tak šikovného – taky ve vší vážnosti a při vší objektivitě) a za svůj život dělal ledacos. Několik let taky lakýrníka (lakování plastů, kovů, skla, eloxování, pokovování – disky, mixéry, telefony, …) a prozradil mi, že je to typická chyba, která vznikne tak, že se buď lakovaný (eloxovaný) dílec špatně očistí nebo na něj po očištění někdo sáhne holýma rukama – na dílci se udrží mastnota, činidlo tedy nemůže působit, neuchytí se správně na podkladu a výsledek je takový, jaký je. Dá se to říct i jinak – "lakýrník spěchal nebo to byl lajdák" (to prohlásil táta po odborné prohlídce).

Nokia 6300 Prodejce, mimochodem za tu dobu už spíš "známý", nedělal naprosto žádné problémy, všechno servisu napsal, tak uvidíme, co na to servis. Dohodli jsme se, aby mi půjčil náhradní telefon – omluvil se mi, že Diamond to asi nebude, ale něco sežene (má podmínka byla, aby to mělo kalendář). Dostal jsem tedy Nokii 6300 (telefon, který jsem mimochodem před E-TENem X600 dočasně měl a byl jsem docela spokojený) a jsem spokojený i teď.

3 thoughts on “Diamant musel na přebroušení – měl kaz

  1. Doom

    ty naděláš, taková kravina :-)dnes se mi povedlo škrábnout sklíčko na tachometru a taky mě to mrzí, takže s tebou soucítím.

Zanechat Odpověď

