Proč bych měl jezdit včas, paní?!

Normální

BUS-DR~1 V pátek jsem absolvoval mou klasickou, každotýdenní a samozřejmě strastiplnou cestu domů z Jindřichova Hradce (z JH do Hradce Králové, odtud vlakem domů do Očelic – tedy vyjedu v 13:45 a doma jsem v 19:52). Existují pouze dvě linky, které tuhle trasu jedou a shodou okolností jezdí prakticky ve stejnou dobu (první v 13:45, druhý 14:07 – to mi přijde opravdu komické). Běžnou praxí ale je, že první autobus, který patří nějaké společnosti, co jezdí "na dovolené" (znáte to – dálkové autobusy s mořem a sluníčkem na svém boku, pohodlí, …), jezdí ve stejnou dobu (nebo déle) než ten běžný, linkový. Jinak řečeno – zpoždění půl hodiny není nic nenormálního, přitom druhý autobus jezdí tu samou trasu (mimochodem ještě její delší verzi) a nikdy nemá větší zpoždění než pár minut. Samozřejmě potom jakákoliv návaznost na ostatní spoje, které vám jedou třeba z Hradce Králové, je ta tam. Druhý autobus pro mě nemá smysl, jelikož šance na stihnutí "slušného" spoje domů existuje pouze v případě cesty oním prvním. Prostě to znáte – klasický mišmaš!

Minule ale jela jedna paní, která danou situací opravdu nebyla nadšená. Nastupovala v Pelhřimově a jela skoro na konečnou (do Pardubic, což je předposlední zastávka). Při placení upozornila řidiče na fakt, že má půlhodinové zpoždění, že jí jede z Pardubic návazný spoj a jestli to cestou nějak doženou. Pan řidič povahy ješitné zareagoval přesně tak, jak reaguje každý bezvýznamný člověk, který uměle obdrží moc – začal dámě důrazně odpovídat stylem: "Co tady na mě štěkáte!? … Proč bych jako měl něco dohánět? Když jste tak chytrá a myslíte si, že je to tak jednoduchý, pojďte si sem sednout a ukažte mi to!"

No – co na to říct? Tady se jednoznačně potýkáme s problémem střetu životní filozofie a zaměstnání, kteréžto opravdu nejdou dohromady. Je velká škoda, že si v první řadě pan řidič neuvědomil, že mluví s dámou. Neméně důležitým osobním selháním byla i neschopnost uznat chybu – místo toho, aby sklapnul podpatky, řekl: "Omlouvám se, máme zpoždění, ale pravděpodobně ho už asi nedoženeme," a nějakým způsobem nesl následky, tak se tady začne jako idiot vztekat na celý svět, že někdo upozornil na jeho chybu. To, že někdo ze společnosti, co vozí po italských serpentinách lidi k moři, napsal špatně jízdní řád a řidiči to nestíhají, už nikoho nemusí zajímat – on za ten autobus, linku a dodržování řádu přímo zodpovídá a měl by se podle toho chovat.

Teď mě tak napadla jistá analogie s naší politickou scénou, ale o tom jindy…

One thought on “Proč bych měl jezdit včas, paní?!

  1. Petr

    Pěkné. Úplně mi to připomnělo, když jsem jezdil do školy. Vždy jsem minimálně jednou týdně nepřišel ráno do školy, neboť mi navazující spoj ujel před očima.

Zanechat Odpověď

