Hodina informatiky na vysoké škole

Normální

Nemůžu se nezmínit o tom, kterak jsme ve čtvrtek ráno měli hodinu informatiky (mimochodem první). Jednalo se pochopitelně o cvičení a jeho cílem v podstatě bylo naučit se pracovat s informačním systémem školy, s e-maily a dalšími přidruženými záležitostmi (typu síťové disky). V podstatě nemůžu panu učiteli nic vytknout (až na „drobnosti“, které zmíním) a obecně považuju pozici učitelů výpočetní techniky za složitou, protože se ve třídě vždycky najde někdo, kdo toho ví víc a pak má akorát hloupé poznámky. Toho se já samozřejmě vždy snažím vyvarovat, ale když už to na mě někdy přijde, pokaždé si říkám: „Řekl bys to líp? Tak se netlem!“ a uklidním se.

Nicméně pan učitel přesto pustil do éteru několik zajímavých informací, na některé z nich jsem dokonce chtěl nesouhlasně reagovat, ale než jsem si promyslel, jestli to není právě ona „hloupá poznámka rádoby machra přes počítače“, šance byla ta tam. Tedy…

  1. Na škole máme Windows XP, protože jsou stabilní a prioritou je stabilita učebny. Vista je špatná, je v ní spousta chyb, oproti XP je tam i spousta nových chyb, a proto máme XP.
  2. Windows Vista je dokonce tak hloupý systém, že když jsem si koupil 4GB RAM, nebyl je schopen alokovat. A 64 bitové Visty… To je příběh sám pro sebe – samé problémy, navíc nutnost 64 bitových aplikací…
  3. Prioritou pro nás je, aby byla učebna stabilní, proto máme Office 2003. Office 2007 mají spoustu nových chyb a nejsou stabilní. Zkoušeli jsme je sem nainstalovat, ale všechno nám to rozházelo.
  4. Používáme Office 2003. Kdo používá Office 2007, má smůlu – v tomhle formátu jakékoliv práce neakceptujeme a nebudete s tímto balíkem o hodině ani dělat (pokud jej máte na notebooku, budete muset být tady na našich PC s Office 2003).
  5. Office 2007 je balík pro hlupáky. Něco v nich napíšete, vypadá to i dobře, ale nevíte jak a proč.
  6. Adobe znáte, ne? To je přece Reader a PDF.
  7. Pro náš informační systém potřebujete Internet Explorer 7. V ničem jiném to nezkoušejte – Google Chrome mi dokonce znemožnil používat některé funkce, tak jsem ho hned odinstaloval.

Co na to říct?

6 thoughts on “Hodina informatiky na vysoké škole

  1. Doom

    co na to říct? IMHO LOL. chápu, že XPčka si hájí hlavně velké korporace se softwarem psaným na míru. ale VŠ by podle mě měla být institucí otevřenou novým věcem – z vejšky by přece neměli lézt lidi obdaření pouze zatuchlými a pavučinami opředenými informacemi, ale i novinkami a chutí zkoumat nové.pokud je profák taková konserva, tak to potěš koště.k office 2k7 se vyjadřovat nebudu. mě se ribbon zdá povedený, celý balík je v pohodě a komu se nelíbí, ať mi klobouk políbí.možná, že na škole to tak nevynikne, ale nový office server system 2007 s provázáním na portál sharepoint a s dobrými integračními schopnostmi je pro řadu velkých firem vyloženě požehnání. hlavně excel s propojením na OLAP 🙂

  2. Matěj

    Souhlasím. Já osobně mám Office 2007 a jeho Ribbon velice rád a považuju jej za velice dobře vymyšlené GUI (no, ještě aby ne, když na něm strávili 3 roky – viděli jste video z MIX08, jak se vytvářel?). Zrovna tak s Vistou nemám nejmenší problém. Ale systém mi nevadí – mě spíš zaráží, že ve světě oficiálních doplňků (podpora pro OpenXML oficiálně od MS pro starší Office) není možné odevzdávat práce v OpenXML z Office 2007. Samozřejmě PDF to jistí.

  3. Doom

    třebas informace o doplňku OpenXML pro Off2003 k panu kanorovi ještě nedošla. u nás na firmě o jeho existenci vím ze 16ti lidí pouze já 🙂

  4. Vladimír

    🙂
    tak WinXP chápu – systém má plnit nějaký ÚČEL, pokud ho na daném HW (to asi ve školství nebude nic extra) plní, je nesmysl upgradovat a znova řešit problémy již vyřešené na původním OS. Instalovat si OS prostě proto, že je nový a umí "něco navíc" je podle mě blbost a vytváření umělé poptávky po nové funkci. Pokud mi ta funkce vysloveně NECHYBĚLA  na minulé verzi OS, nepotřebuju jí.
    Co se Office 2007 týče, tak je to věc názoru – já mám doma Off2003 (protože legálně), jinak jak píše Doom – do Off2003 je doplněk a Off2007 umí uložit ve starém formátu…tak kde je problém?
    Nejvíc mě zarazil argument, že "Office 2007 je balík pro hlupáky. Něco v nich napíšete, vypadá to i dobře, ale nevíte jak a proč." – to je přece přesně naopak! Ve všech minulých verzích Office nebyl formát dokumentů otevřený, takže do něj nebylo vidět. XML je otevřený formát a proto je přesně vidět, co a proč v dokumentu je…

  5. Matěj

    Jasně – souhlas. Nemám problém s Win XP.
     
    Jinak ohledně "Office 2007 je balík pro hlupáky. Něco v nich napíšete, vypadá to i dobře, ale nevíte jak a proč." – pan učitel to myslel zřejmě tak, že si tam člověk nakliká ty styly a víc ho nezajímá. Proč by ale mělo? Na druhou stranu – nic člověku nebrání se s Office naučit víc a nic ho v tom nelimituje – ty funkce tam jsou, jen jsou uživateli dávkovány tak, aby je (pokud možno) pohodlně použil a netrápil se těmi, které použít nepotřebuje.

  6. Petr

    Musím tě pochválit za přístup, taky vždy rostu, když slyším nějaké nesmysly od učitele informatiky, ale chce to odvahu si stoupnout před ten dav a zjednat si pořádek a k tomu něco vykládat. Ale k romuto mám jediné: Nehledají u Vás na škole učitele informatiky? Že bych si něco vydělal 🙂 1. Souhlasím ve zkratce s faktem zůstat na XP, pokud je na slabší mašině vylaďen a nákup nového HW se naplánuje tak Vista je zbytečná. 2. Je to jen technika a tu dělají lidé, inu oto je problém. 3. Tak to chce místo nového Office nové Administrátory. 4. Převaděč taky naznají… 5. Hluci budou hloupatí vždy, jen jim to zlepší výsledky. Odborníci umějí. 6. Jdu si dát aspirin. 7. Informační systém… kapitola sama o sobě.

Zanechat Odpověď

