Kdyby něco – už jsem student VŠ :-D (a nejde mi na koleji internet)

Normální

Jak se očekávalo (a jak jsem asi na blogu vůbec nepsal), od čtvrtka jsem v Jindřichově Hradci coby student Vysoké školy ekonomické v Praze (tak se jmenuje) – Fakulty managementu právě v JH. V podstatě k tomu nemám co říct, jen jsem chtěl využít toho, že jsem přijel na víkend domů a mám přístup k internetu. Jinak jsem byl (spolu se zhruba 200 spolužáky) ve čtvrtek vyškolen panem proděkanem pro studium ve směru "jak tak probíhá vysokoškolský život" a "tutoriál do kreditního systému", v pátek byla slavnostní imatrikulace, která byla mimochodem docela zajímavou a do jisté míry i emotivní akcí. Když na koleji ulovím někoho, kdo tam měl foťák nebo kameru, hodím sem nějaký ten obrázek, ale asi se nejednalo o nic veřejnosti zhola neznámého, takže jak říkám – pokud ulovím, nahraju, pokud ne, nic se asi nestane.

Negativní záležitostí čtvrtka a pátku byl (krom šíleného papírování, vyplňování, podepisování, registrování, vybalování, konzultování, doporučování, zařizování…) fakt, že se nám na pokoji nepodařilo zprovoznit internet. Můj Vista-skeptický spolubydlící to dával za vinu Vistě – nesmysl smile_wink – a já prostě nevěděl, kde je chyba smile_regular. Zřejmě bude ale problém v síťové kartě, respektive v jejím ovladači. Hledal jsem na internetu nějaká řešení, tak snad jedno z nich bude aplikovatelné na náš případ. (Pokud někdo máte zkušenosti s problémy s klasikou "nVIDIA Networking Controller", nebo zda někdo nevíte, proč je její MAC adresa 00-00-00-00-00-00, nebo proč se mi při aplikování návodu nezobrazí výzva o zadání přihlašovacích informací do sítě, napište!)

No a to je tak všechno, co bych k tomu mohl říct!

P.S.: Mimochodem, Vláďo, nalezl jsem řešení mého problému s telefonem – asi to bude řešit HTC Touch Diamond, tak snad všechno klapne! fingerscrossed

11 thoughts on “Kdyby něco – už jsem student VŠ :-D (a nejde mi na koleji internet)

  1. Vladimír

    z koleje to chce nějakou fotku EMO plísně v hrnečku nebo oživlý věci v lednici 🙂
     
    co se síťovky týče, tak co já vím, na kolejích obvykle bývají IP adresy přidělovány proti MAC adrese…a jestli máš samý nuly, tak je jasný, že IP adresu nedostaneš a tudíž máš adresu vlastní a tudíž nejsi v síti. To bys měl zjistit přes IP config, případně zkus ipconfig /renew all a uvidíš, jestli jsi novou adresu dostal od DHCP nebo ne. Pokud nehneš s tou síťovkou (na webu se myslím dají najít tooly na editaci MAC adresy), můžeš se zkusit domluvit s adminem, aby ti dal IP adresu pevnou a napsat jí tam natvrdo (bez DHCP). BTW síťovka nVIDIA je křáp. Chce to Intel, VIA, Realtek – prostě nějakou síťovku od síťovkový firmy 🙂
     
    Jinak – dobrý řešení, s tím telefonem 🙂 Já taky nad nějakým WM zařízením přemýšlím, mám pár favoritů (XPERIA, Omnia, Raphael…), ale nějak se nemůžu rozhoupat ke koupi.

  2. Matěj

    Se síťovkou máš samozřejmě pravdu, nicméně já s notebookem toho moc nevymyslím (přinejmenším výměna síťovky za Realtek a podobně je nadlidský úkon). Ohledně té MAC adresy jsem si to právě myslel, ale o utilitách na změnu MAC vím, takže jsou v pořadníku :-). Každopádně – udělám mé nejlepší pro "resolvování" problému ;-)!
     
    Řešení s telefonem už bylo zoufalství, ale HTC Diamond je prostě super zařízení. Raphaela nechci – HW klávesnice a s nimi související růst telefonu ve všech dimenzích mě maličko odrazuje. Ale XPERIA – to je opravdu slušné zařízení a samotnému se mi moc líbí! Zvlášť ty bleskové reakce. Co jsem viděl recenzi předprodejního kusu, byl jsem hodně překvapený (v pozitivním smyslu), zvlášť ten přepínač SE pluginů na Today je fajn a pěkně funguje (ale mně stačí TouchFLO 3D).

  3. Petr

    "Integrovaná" síťovka dělá své. Zkusil bych si MAC adresu přepsat přímo v registrech, měl jsme kdysi podobný problém, v PC jedna síťovka a měl jsem dvě nVidia NC, stačilo obě odebrat a dát vyhledat nová zařízení, pak se již objevila jen jedna a ta fungovala korektně. Neobjeví, zkusil bych vypnout UAC na tu chvilku. Jinak zajímavý problém. Přeji jeho zdárné vyřešení a čekáme zprávu o tom v čem to bylo.

  4. Matěj

    No, v arzenálu mám následující:
    – starý ovladač od HP (nVIDIA)
    – nový ovladač od nVIDIe
    – ovladač od Microsoftu
    – program na změnu MAC adresy (již provedeno)
    – různé tipy na nastavení
     
    Takže to MUSÍ stačit :-D!

  5. Vladimír

    jo takhle se to dělá, když chceš mít pod článkem hodně komentů! 🙂
     
    asi to chce nepoužívat f5 pro refreš stránky…nevím jak tady, ale na různých chatech to tak je

  6. Matěj

    Ne, to byla chyba straně Spaces a u mě – Spaces mi napsalo "Chyba při ukládání příspěvku, zkuste to znovu" a když se to nakonec povedlo, uviděl jsem, že je to uložený 5x…

  7. Matěj

    Síť jsem zprovoznil, musel jsem pro to udělat následující (nevím, jestli všechno bylo potřeba, ale až pak se to rozjelo, takže klíčový faktor jaksi nedokážu určit):
    1. Nainstalovat nejnovější nVIDIA ovladač chipsetu (v mém případě nForce 630M, což je totožné s 630i apod.)
    2. Restartovat PC
    3. Resetovat síťový adaptér
    4. Zakázat a povolit síťové připojení

  8. Vladimír

    nevím, jaký vliv na řešení mohly mít ovladače (tuhle síťovku neznám), ale podle mě byly klíčové dva kroky: přepis MAC adresy a reset síťovky (respektive renew adres)

Zanechat Odpověď

