Reklamace E-TENa X600 – chyba WiFi

Jak víte, reklamoval jsem 15.8. můj telefon E-TEN Glofiish X600, včera (tj. 12.9.) se mi vrátil zpět. Předem ale prozradím, že chyba opravena nebyla – technici měsíc přehrávali software telefonu a pak mi ho vrátili – beze změny. Abych nezapomněl – ještě mi nějakým zvláštním způsobem dokázali udělat rýpanec do prostoru pro SIM kartu, což jsem okamžitě vyfotil a přiložím k příspěvku, ale nejdřív…

Jaký jsem měl problém?

Prvních pár týdnů jsem používal WiFi připojení ve své domácí síti (šifrovaná s WEP zabezpečením neměnným heslem – prostě klasika). V pořádku jsem se připojil a "internetil". Bohužel internet, resp. tok dat, vždycky po zhruba 5 minutách skončil bez udání jakékoliv zprávy o odpojení od sítě nebo něco podobného (prostě přestala proudit data bez jakékoliv chyby či varování). Pomohlo vždy pouze restartovat router, pak jsem se mohl připojit znovu. Nepraktické, říkal jsem si, nicméně třeba je problém v routeru.

Po těchto pár týdnech se ale problém lehce prohloubil – telefon našel sítě, ale k žádné se nemohl připojit (pouze "připojuji", to pak skončilo a nic – ikonka WiFi bez připojení, u sítě poznámka "dostupná"). To už bylo malinko horší – zkoušel jsem všechno možné – soft i hard resety telefonu, resety routeru, ale nic. Podotýkám, že router má aktivní DHCP, není blokovaný na žádné Mac adresy. Byl jsem už tak zoufalý, že jsem objezdil všechny známé s domácím bezdrátovým internetem a ani nikde u nich jsem se nemohl připojit – naprosto stejný problém. Zbývalo jediné – navštívit internetového providera. U něj jsme vyzkoušeli celkem 4 různé routery se zabezpečením, šifrováním, i bez jakýchkoliv zabezpečení, volné sítě… Prostě nic nepomohlo – mobil se nepřipojil.

Následující den naskočila poslední chyba – telefon hned po startu vypisoval hlášků "hwifi_off_result = ?" a s WiFi nebylo žádným způsobem možné pracovat (nebylo ani možné ovládat její stav ON/OFF). Zkusil jsem tedy soft i hard reset – bez úspěchu. Taky jsem zkusil update ROM (všechny dostupné verze) a chyba se stále opakovala. Tak jsem se rozhodl reklamovat smile_sad.

Výsledek reklamace

Jak jsem se už zmínil, reklamace trvala pekelně dlouho, protože jsem nevěděl, komu telefon poslat, poslal jsem jej prodejci. Jenže jsem se dozvěděl, že se telefon posílá českému servisu, který jej posílá zahraničnímu servisu… No, 15.8. jsem ho odeslal Sunnysoftu, 18.8. byl u nich. 21.8. byl v RRC-CZ a ti jej poslali na opravu. Z opravy do RRC-CZ přišel 9.9., Sunnysoft ho měl 10.9. a já doma 12.9. – tak to proběhlo. Závadu jsem, jako obvykle, popsal naprosto přesně, dokonce s vyjádřením technika z oficiální technické podpory pro E-TENy (MNhelp, alias Mobilnaut), který tvrdil, že se s největší pravděpodobností jedná o HW závadu. Vše jsem popsal v průvodním dopisu, napsal jsem všechny mé pokusy o soft i hard resety, přehrávání ROM… Co si myslíte, že se po měsíci čekání dočtu v reklamačním protokolu? Ano, samozřejmě typické české řešení problému – přehrán software. smile_angry

Ani nemluvím o tom, že v tom úžasném servisu pracují asi nějací borci, protože zřejmě testovali funkčnost telefonu pomocí SIM karty (těžko říct, jestli tím vyzkoušeli i problém s WiFi), tu ale asi páčili nějakým šroubovákem, protože mi udělali pěknou rýhu do její zásuvky (fotka níže). Neumím to říct jinak než prostě takhle – PRASATA!

X600 po reklamaci z RRC-CZ

Telefon jsem zapnul, WiFi se opět nepřipojilo, druhý den vyskočila známá chybová hláška "hwifi_off_result = ?" a byl konec… V Sunnysoftu se se mnou nechtějí bavit – celý problém jsem jim popsal a jediná reakce byla (cituji z e-mailu od pana Jaroše ze Sunnysoftu): "… jediný rychlejší způsob jak urychlit reklamaci je ten, že zařízení zašlete přímo přes našeho distributora, tj. firma RRC-CZ s.r.o.." – nic víc, žádný zájem (a to jsem jim poslal i fotku rýpance ze servisu). Aspoň mi napsali číslo na servisáka z RRC-CZ, tak si s ním v pondělí promluvím.

Co na to Matěj?

Matěj je pěkně naštvaný (jako poslední dobou ze všech servisů mobilních telefonů – zatím ale vede Sony Ericsson). To je asi tak vše – čeká mě další měsíční kolečko, tak jsem zvědavý, jak to celé dopadne. Možná se to dostane tak daleko, že mi na vánoce vrátí peníze… Bezva, aspoň si užiju Nokii 2610 smile_wink.

P.S.: Pokud by měl někdo radu nebo nějaký tip (třeba Vláďa), sem s ním!

Posted on 13.9.2008, in Telefony a mobilní komunikace. Bookmark the permalink. komentáře 2.

  1. Vladimír

    nevím jak u E-tenu ale když jsme ještě dělali PDA (pochopitelně s WiFi), tak byly vlastně od HTC. Ale předpokládám, že WiFi moduly používají všichni stejné. A měli jsme tam s WiFi stejný problém – řešilo se to výměnou desky + novým firmware

  2. Právě… 🙂 Každopádně díky za info – aspoň jsi mi potvrdil to, co jsem si myslel a co mi i řekla česká podpora E-TEN – tedy HW chyba. (Mimochodem u jiných modelů E-TENu se podobná chyba objevuje a vždy to řešili výměnou desky, event. výměnou zařízení.) HTC to řeší taky tak – není to dlouho, co jsme jim posílali jeden telefon na opravu a bez jakýchkoliv debat hned vyměnili desku.
     
    No, snad mi ji vymění i RRC-CZ, až jim napíšu, že je to na… (původně to měl být rým, pak jsem ale zjistil, že není úplně slušný). Prostě jsem ale vytočenej, že jsou lidi takový chudomozci – člověk jim napíše průvodní dopis tak, aby snad nemohli udělat nic jinýho než tu desku vyměnit a oni přehrajou software… Ach jo!

Zanechat Odpověď

