Právě jsem se vrátil z Brna!

Normální

Únava je veliká, fotky nejsou, záběry mizerné, zato zážitků, že by se daly rozdávat! Letošní CIAF byl (ostatně jako každý rok) jedinečným svátkem létaní a letectví a nedá se o něm mluvit jinak než v superlativech. Na konci jsem si vychutnal číslo, na které se každý rok těším – solo display F-16 (v tomto ročníku se zase předvedli Belgičani). Když bude čas a chuť, možná udělám nějakou minireportáž, ale to opravdu možná.

Co bylo letos super? Před pár lety mi pan Dr. Budín (reprezentant Lockheed Martin a Bell Helicopter TEXTRON pro ČR a SR) zařídil naprosto exkluzivní a soukromou prohlídku přepravního letadla Alenia C-27J Spartan. Šel s námi dokonce zástupce společnosti Alenia Aeronautica, která tyto stroje vyrábí, provedl nás letadlem a dal mi nějaké upomínkové předměty (znáte to – kšiltovka, plakát, …). Letos jsme se zase podívali do většího bratříčka Spartana – do Lockheed Martin C-130H Hercules (nejnovější verzi J se do Brna ještě nepodařilo kvůli Afghánistánu a Iráku dostat). Dokonce jsem si sednul do kokpitu – prostě paráda!

spartan 1309
C-27J Spartan C-130H Hercules

Co mi chybí ke štěstí? No přece sednout si do mé lásky – do F-16! Je to pár let zpět, co se to málem povedlo, protože to ještě tenkrát byl aktuální výběr stíhačky pro AČR (vybíralo se z F-16 a Gripena; jak to dopadlo, všichni víme Smutek), Lockheed Martin, výrobce F-16, měl ve vzduchu F-16 MLU, se kterou létal Michael Koos, Milan Budín ji šel ukázat delegaci z vlády a armády, byl tam i Milanův šéf z USA, přibrali k sobě i mě a šli jsme se na tu krasavici, která před pár minutami sedla, podívat. Nevím, jak moc jste z toho hotoví, ale já byl šťastnej, jako když vidíte Ježíška! Celou jsem si ji obešel, pozdravil se s pilotem a Milan dohodl, že si do ní, až delegace odejde, budu moct sednout. Bohužel jsme ale na poslední chvíli byli bezpečností provozu na letišti "vyhnáni", jelikož zrovna startoval vedle stojící MiG-29. Smůla…

F-16_MLU
F-16 MLU – Belgický solo display team

No a to je všechno dneska, víc ze mě nedostanete, protože jdu spát! Spící měsíc

5 komentářů: „Právě jsem se vrátil z Brna!

  1. Matěj

    Vláďo, "udělám mé nejlepší tak brzy, jak možno". Teď, když se nad tím zpětně zamyslím, minimálně o Herculesu mám pár jímavých informací (ať už o tom starším, který tu letos byl, nebo o tom novém). Brzy teda něco sesmolím!
     
    Ale jinak se moc netěš – já jsem bohužel dost nevděčnej divák – myšleno tak, že čísla, ve kterých nejsou těžké vrtulníky nebo proudové stíhačky, sice sleduju, ale s menším zájmem než solo display F-16 (která v maximální povolené rychlosti prolítá s forsáží nad dráhou). Každý rok si říkám – škoda, že nepřiletí Thunderbirds od USAF (což je věc téměř nemožná) – viz. odkaz, odkaz.

  2. Vladimír

    vrtulníky se mi taky líbí…a pak takový neobvyklý stroje jako třeba A-10 Thunderbolt, B-2 Spirit, SR-71 Blackbird a tak…
    BTW doslovnej překlad fráze "I’ll do my best as soon as possible" v češtině zní teda dost hrozně 🙂

  3. Matěj

    A-10 už moc na CIAF nelítají. Vždycky přilítli spolu s F-16 od USAFE (USAF Europe) ze Spangdahlemu, ale poslední dobou nějak chybí. Stejně jako třeba anglické nebo americké Harriery. Dokonce jsem letos neviděl ani francouzské Mirage, německá Tornada… Statická ukázka byla letos chudší. Ale musím Tě zklamat – B-2 ani SR-71 na CIAF nelítají :-). To když má člověk velké štěstí, přiletí B-1 (loni) nebo udělají jen průlet. Nejlepší ročník byl ale asi 2003, kdy teda opavdu bylo na co ve vzduchu koukat – F-16, JAS-39, Tornado, Phantom, MiG-29, Su-27 (to už jsem si i zacpával uši)…

Napsat komentář