Microsoft: ODF Add-In pro MS Office česky nebude – počkejte si na SP2! (opraveno)

Normální

openoffice_office Možná někteří z vás znají výborný projekt integrace podpory formátů ODF do Microsoft Office XP (a novější). Jmenuje se ODF Add-In, jedná se o open source projekt, nicméně je na něj dohlíženo z těch nejvyšších linuxových i windowsových míst (Microsoft jako jeden z hlavních supervizorů a donátorů nechybí).

Proč ale píšu? Nejnovější verze ODF Add-Inu je v současnosti nedávno vydaná 2.0. Již od verze 1.1 poskytuji vývojářům český překlad, do verze 1.1 se nestihl dokončit, proto jsem dostal další "stringy" na překlad a čeština měla být ve verzi 2.0. "Dvojka" byla vypuštěná, ale taky bez českého překladu, což mě už docela nakrklo, jelikož mi věřte – není to překlad hotový za půl hodiny, zvlášť pokud máte překládat převodník pro 3 programy (Word, Excel, PowerPoint), zachovat exaktnost překládaných funkcí a prvků (tedy bylo nutné paralelně používat MS Office a OpenOffice.org a funkce vyhledávat a přesně pojmenovat). To jsem samozřejmě dělal rád, ale když tohle uděláte dvakrát a nic z toho, napsal jsem vývojářům, že bych chtěl vysvětlení (zvlášť když mi Agnieszka slibovala, že mi bude v průběhu dávat vědět a testovací CZ buildy mi dá k dispozici).

Vysvětlení dorazilo – čeština byla v plánu, ale Microsoft její další programování zastavil z důvodu malé cílové skupiny, že to není priorita (bla, bla, bla) a Agnieszce nakázal češtinu z nového release odstranit. Prostě to Microsoft myslí asi tak, že je hlavně nutné všechno odprogramovat, vyzkoušet a pak to jenom přeložit a šoupnout do aktualizace Service Pack 2 pro Office 2007, která plnou podporu ODF formátů slibuje (plus nativní plnou podporu PDF).

Co na to Matěj?

S projektem jsem spolupracovat přestal, překlady vývojářům nechal (můžou si s nimi dělat, co chtějí) a čekám na SP2 smile_regular.

EDIT: Příspěvek byl aktualizován 21.8.2008 z důvodu nepřesnosti – původní výskyty "Service Pack 1" nahrazeny "Service Pack 2", protože SP1 je již samozřejmě nějaký ten pátek dostupný – prostě byla pouze chyba v čísle.

One thought on “Microsoft: ODF Add-In pro MS Office česky nebude – počkejte si na SP2! (opraveno)

  1. Vladimír

    jo, tohle je boj s větrnými mlýny – ještě když jsem dělal na Hotline, tak když jsme narazili na nějaký problém v lokalizovaných verzích a reportovali ho, obvykle byla odpověď "next version" a nebo "next SP" :-/

Zanechat Odpověď

