Jak Matěj k Windows Mobile přišel

Od té doby, co jsem si koupil E-TEN Glofiish X600, tedy Windows Mobile 6 zařízení, stal se pro mě (momentálně) tématem číslo jedna. Proč? Doberu se k tomu trošku oklikou… Přestože rekordy netrhám, vystřídal jsem mobilních telefonů (všech značek) opravdu požehnaně. Byly mezi nimi jak Nokie, tak i Sony Ericssony, Ericssony, Alcately, Siemensy (čest jejich památce), Motoroly a možná ještě nějaké další značky. Říkám si (a ostatní to říkají taky), že jsem prostě blázen (do mobilů). Mé druhé (mobilní) já se ale na druhou stranu alibisticky brání, že "každý má něco" – já si třeba zas nekupuju značkové oblečení, nechodím se v podstatě nikam bavit a tak obecně moc neutrácím (až na ty mobily…). Je samozřejmě jasné, že situace, kdy má synek z "nízkorozpočtové" rodiny telefon maximálně půl roku (i když pár výjimek bylo), není normální. Na svou obhajobu musím ale říct, že na financování drtivé většiny mých telefonů jsem se buď částečně, nebo úplně podílel (nyní samozřejmě už úplně).

Dělání, dělání, všechny zahání…

Asi si tak říkáte, kde že to beru peníze. Inu – velmi zřídka se dostanu k tvorbě internetových stránek. To jsou sice (výraz si vypůjčím od Johna Connora) "rychlý prachy", ale, jak mnozí víte (a jiní zase těžko uvěříte), není to žádná legrace a mnohdy člověk i nad obyčejným webem stráví dlouhé hodiny denně, když (takzvaně) honí termín. Co si ale budeme povídat – za ty peníze to prostě stojí, to je bez debat (i když jsem VELMI levný). To jsou ale jenom výjimky – když je to dvakrát do roka, je to úspěch, obvykle ani to ne. Je ale potřeba vydělat i další peníze. Něco přes rok jsem třeba pracoval v hypermarketu Tesco (nonstop provoz). Začal jsem prodávat uzeninu, pak jsem přešel na sýry, poté mě bylo potřeba na lahůdkách. Jednou jsem dokonce prodával grilovaná kuřata smile_regular. No ale nejdelší část mého působení v Tescu byla kasa. Řekněme si to upřímně – nikde v Tescu se fyzicky nepředřete (pokud zrovna nevykládáte náklaďáky se zbožím, to je věc jiná), problém je jinde – psychika trpí šíleným způsobem. Až někdy budete v Tescu stát u kasy a pokladní nebude z těch nejrychlejších, klidně vám podepíšu, že už zde pracuje nějaký ten pátek, že už si na to, jak to tam chodí, zvykla, a že se tomu přizpůsobila, proto pracuje (z vašeho úhlu pohledu) pomalu. Je ale velmi pravděpodobné, že má dvanáctku, což je běžná pracovní doba v Tescu, a že ji měla i včera (a tři týdny předtím taky). Pravděpodobně už ten den budete její stý nebo dvoustý zákazník (a další stovka nebo dvě je před ní). Slibte mi jen jedno – vzpomeňte si na to, co jste si tady přečetli a nedělejte blbý ksichty a ani si, prosím, pro sebe neříkejte "Ježišmarja, jak dlouho jí to ještě bude trvat?!" – ona na to fakt není zvědavá! A ještě jedna poznámka – na Tescu je skvělé to, že vyšší management své zaměstnance suverénně přehlíží. Často si člověk připadá jen o něco málo líp než moucha. Na druhou stranu je ale pravda, že ve vedení jsou obvykle takoví komičtí panďuláci, kteří si hrají na ještě komičtější panďuláčky – to mě vždycky pobavilo. To k vám přijde ředitelka hypermarketu v růžovém kostýmku, na krku 4 mobilní telefony, jen vás plynuje přejede zarputilým, důležitým pohledem, i když jste ji pozdravil a jde dál. smile_regular Po novém roce se tam navíc děly nějaké čachry s výplatami, tak jsem utekl a bylo smile_nerd.

No a jinak? Jinak jezdím čas od času pomáhat bráchovi, když dělá nějaký projekt a nestíhá smile_regular (je elektrikář-soukromník, ale teď momentálně spolupracuje se stavební firmou Labská z Pardubic, která mu dává práci… a je jí dost smile_regular). Co už s ním mám na svědomí? No, v Pardubicích kancelářskou budovu firmy Cheming (výměna všech světel za nové lampy Philips + nová kabeláž – práce výhradně o víkendech, aby nebyl narušen provoz firmy – v pátek odpoledne se začalo a v pondělí ráno musely být kanceláře zase čisté a plně provozuschopné, což s sebou někdy neslo 16-hodinovou pracovní dobu v neděli smile_regular) a teď naposledy jez a zdymadlo v Klavarech na Labi (tam se dělala rekonstrukce + kompletně nová elektroinstalace – před kolaudací jsme dělali od 8 ráno do 1 ráno druhého dne, pak vyspat, ráno v 5 vstát, vypít basu Red Bullů a opět do práce smile_regular). S Ondrou dělám rád – rozumíme si, zároveň je to brácha a slušně platí (zastává pravidlo: "Musím být spokojený já i zaměstnanci").

Opět mobily…

To jsem maličko odbočil. Inu… kde jsem to skončil? Ano, už vím… Už ani nevím, kdy jsem ty telefony přestal počítat, ale skončil jsem někde u 14, tuším (dnes to bude zhruba 18; podotýkám ale, že počítám pouze telefony, které jsem vlastnil). Není to strašně moc, ale není to ani málo. Kolem toho roku 2003 šly telefony hrozně nahoru – první velké barevné displeje, skvělé Sony Ericssony… prostě lahůdka. Já osobně ale nejradši vzpomínám na období, kdy jsem měl Siemens CX65, což byl mimochodem skvělý telefon, byl jsem aktivním členem SiemensManie a byla to prostě paráda – celé dny jsem vysedával u fóra a radil, jak flashovat, patchovat (měnit a upravovat firmware) – prostě skvělé období se skvělými lidmi (jako byl Krokodýl, hanni, weitless a jiní). Jednou jsem dokonce CX65ku patchováním odrovnal a musela na výměnu desky smile_confused (to doma rádi nebyli). Nejvíc spokojený jsem byl v minulosti ale asi se Sony Ericssonem K800i, kterého jsem bohužel nakonec prodal a koupil Motorolu RAZR2 V8, což byla fatální chyba. "Vé osmičku" jsem chtěl dokonce tak moc, že jsem si ji koupil z dovozu ještě v době, kdy se v ČR neprodávala (za 11 000 Kč). Zjistil jsem ale bohužel, že Motorola sice udělala krásný telefon (celý z nerezu, kryt displeje z tvrzeného skla potaženého vrstvou křemíku, 500MHz procesor, OS Linux, resp. JUIX), nicméně nedotažený operační systém a slabá baterie telefon pohřbily. Byl jsem dost zklamaný a nakonec jsem se jí po pár měsících zbavil.

Siemens CX65 Motorola RAZR2 V8 Sony Ericsson K800i
Siemens CX65 Motorola RAZR2 V8 Sony Ericsson K800i

Windows Mobile éra

No a současnost? Windows Mobile je obrovský skok vpřed. S běžnými mobilními telefony se samozřejmě nedá srovnávat ani zdaleka. A Symbian? Kdo zkusí Windows Mobile, zjistí, že ten je pouze snahou o operační systém pro mobilní telefon (i když UIQ je na tom o poznání lépe než paskvily od Nokie). Stále objevuju svět Windows Mobile, už jsem udělal další hard reset (zbytečně). Na druhou stranu jsem ale díky tomu přišel na spoustu nových poznatků a s telefonem si stále rád "hraju" a objevuju nové věci. Dnešní Windows Mobile 6 je v podstatě na úrovni Windows 95 na PC, s jejich přednostmi, ale i slabostmi (např. jsou náchylnější na "rozpad"). Brzy asi vytasím nějaký článek, kde shrnu některé praktické tipy a poznatky pro Windows Mobile obecně a také speciálně pro E-TEN Glofiish X600.

No… když ten článek tak zpětně čtu… proč jsem ho vlastně psal? smile_teeth

Posted on 18.7.2008, in O mně.... Bookmark the permalink. Komentáře: 2.

  1. Vladimír

    to je dost pěkně popsaný vývoj mobilního uživatele 🙂 tolik mobilů jsem tedy neměl…celkem asi 8, ale asi 5 bylo mých.
    Nejdřív jsem měl NMT kufříkovou Nokii (služební). Pak nějakej prehistorickej Alcatel, jeden z prvních GSM co se tu prodával (dotovanej od Paegase). Pak dloooouho nic, bránil jsem se mobilům zubami-nehtami 🙂 Pak Nokia 8210 – luxusní stylovka za dobrý prachy a s nadstandardníma funkcema. Pak Nokia 6510 – vlastně vylepšená 8210, jen laděná víc jako "business" telefon. Tu jsem měl fakt hodně dlouho. Pak nějakej služební Siemens (totální lowend). No a teď služební Siemens S65 (kterej mě neskutečně se.e, už od chvíle, co jsem ho nafasoval).
    No a paralelně k tomu jsem měl v "dlouhodobém užívání" T-Mobile MDA (ten první model) a pak postupně různý PDA od Fujitsu Siemens.
    Teď váhám, jestli koupit nějaký UMPC a k tomu nějakej malinkej slider, nebo Xperii (nebo podobnej WM komunikátor…)
     
    Ale jednoznačně ti musím dát za pravdu, že co se užitných vlastností WM týče, tak nemají konkurenci. Jak Symbian, tak OSX jsou limitované, není k tomu dost aplikací a při jejich používání je člověk dost nesvobodný (bratr podlehl marketingu a má iPhone 🙂 WM představují svobodu, spoustu aplikací (mnohé zdarma) a široké možnosti…

  2. Vláďa: Taky hezký soupis, opravdu. Přeci jenom pamatuješ víc než já. Já jen vím, že jsem nad osmičkovými Nokiemi jen slintal a skončil u 3310 (resp. 3330). Není to ale dokonce tak dlouho, co jsem onu 8210 měl v ruce a málem za 100Kč z nostalgie koupil :-). Nakonec jsem se na to ale vybodnul.
     
    Jen navážu na Siemens S65 – s novým (lehce patchnutým) firmware by byla lepší 😀 ;-). Ne, teď vážně – celá řada x65 od Siemensu byla sice hardwarově velmi úspěšná, ale na JAVě založený systém byl nehorázně pomalý (a jestli jsi dostal starší verzi, tak potěš koště). Já měl CX65 (S65 bez BT, paměťovky a s VGA foťákem) a byl jsem spokojenej. Potom jsem měl ale Sony Ericsson K700i a na dost dlouho jsem právě u SE zůstal – oproti Siemensu to byl OBROVSKÝ skok vpřed. U SE člověk teprve viděl, co ten mobil opravdu dokáže.

Zanechat Odpověď

