Můj Windows Mobile 6 (s E-TENem Glofiish X600)

Myslím, že jsem se konečně dostal do fáze, kdy jsem svůj WM telefon (resp. PocketPC) nastavil, vyladil a upravil dle svých představ. Výchozí výbava zařízení E-TEN asi spoustě lidí nemůže dostačovat (přeci jenom se nejedná o vyladěné HTC s vlastním rozhraním a tunou aplikací), nicméně na obhajobu tohoto výrobce zase musím říct, že všechny aspekty zařízení podchytil a ke všem funkcím tu najdeme (byť třeba ne dokonalou) aplikaci (od GPS, přes fotoaparát až po rádio).

Aplikace

Nejprve bych se rád zaměřil na programy, které jsem do telefonu nainstaloval. V podstatě se jedná především o aplikace od Spb, které jsou opravdu výborné, obsahují českou lokalizaci a plně se integrují do vzhledu prostředí Windows Mobile (teda až na Spb Time – ty, ty, ty!).

Základem byla tedy obrazovka Today. Původně jsem zvažoval Spb Mobile Shell 2.0, což je jakási obdoba TouchFlo od HTC. Nakonec u mě ale neuspěla, protože mi nějak uniká smysl jejího využití – jasně, ovládání prstem bez stylusu je fajn věc, jenže tohle provedení zdá se mi poněkud zbytečné. Tak jsem tedy vyzkoušel Spb Pocket Plus, které mě uspokojilo naprosto (v kombinaci s předinstalovaným základním Spb Mobile Shell – počasí, telefon a tak). Kromě toho obsahuje i různé zlepšováky pro samotné Windows (správce úloh á la tMan) a Internet Explorer Mobile (záložky). Do Today jsem od Spb ještě přidal Spb Diary, což je skvělá náhrada za pluginy o nové poště, úkolech, poznámkách, kontaktech a kalendáři v jednom "ozáložkovaném" pluginu – skvělé! Bylo taky samozřejmě nutné okopírovat HTC a dodat "digitálky" – to obstarala skvělá freeware aplikace ProjectION Pocket Digital Clock. Poslední zásadní aplikací pro Today byl BatteryStatus Advanced – nenechte se zmýlit, o baterii mi tu nešlo smile_wink. Tenhle skvělý prográmek totiž umí správce úloh (nepotřeboval jsem), tray ikony připojení (BT, WiFi aj.) – skvělá věc, všechny možné ukazatele, ale hlavně automatický zámek klávesnice při vypnutí displeje. To bylo právě to, oč tu běželo.

wm6_today

Poslední zásadní záležitostí byl budík. Ten, který je ve Windows Mobile jako výchozí, se mi ukázal jako naprostá neužitečná blbost (až si říkám, jestli to někdo s tím buzením myslel vážně, nebo že by to někde zkazil E-TEN?)! Buzení s ním v podstatě vypadalo takhle: něco (tiše) zakníkal, čekal asi 30 vteřin a znovu krátce zakníkal – tak tohle by mě, pánové, tedy nevzbudilo. Proto jsem vyzkoušel různé budíky (i freeware) a nakonec opět zakotvil u břehů Spb, tentokrát Spb Time – k němu nemám námitek, dokonce obsahuje onen strašný zvuk digitálních budíků smile_teeth – ten vás z postele vytáhne!

Zbylé aplikace už pouze výčtem:

  • WMSnapshot (jednoduchý screenshotter pro WM)
  • MortScript (viz. můj příspěvek)
  • Total Commander CE (je třeba komentář?)
  • PHM Registry Editor (skvělý editor registrů)
  • MoDaCo NoData (chcete zakázat některá připojení?)
  • A dále některé aplikace E-TEN

Patche

E-TEN Glofiish X600 (včetně jeho vyspělejšího VGA bráchy X650) má pár (slovy dvě) mouchy, které bylo třeba vyřešit. Jednak tragicky pomalá odezva HW kláves a za další extrémní zatížení procesoru při kliku na dotekový displej (resp. zpomalení systému). Obě "závady" naštěstí vyřešili na internetových fórech, proto vyšly dva neoficiální patche:

Mé úpravy

No, nebudu to dramatizovat – jsou v podstatě jen dvě. Mám rád vše "špígl nýgl", proto jsem nemohl překousnout, že do červeného rozhraní operačního systému dal výrobce telefonní aplikaci (resp. dialpad) v černé, resp. oranžové barvě a správce komunikace v barvě modré. "Klávesnici" jsem opravil červeným skinem z internetu, správce komunikace zase zvládl Photoshop a pár desítek minut práce (samozřejmě jsem mu hned udělal lokalizaci tlačítka "All off" a "All on", když už jsem předělávál těch cca 50 obrázků). Výsledek je níže (tlačítko volat není ideální – autor zřejmě jen přebarvoval originál a tohle tlačítko mu ulítlo, protože bylo zelené, ale už jsem si zvykl…).

wm6_dialpad wm6_wireless_manager

No a to by bylo vše. Kdyby se našli nějací zájemci o "rudý" skin pro Wireless Manager, jsem ochoten ho dodělat (nemám hotový v mém přístroji nepoužívaný skin "No WiFi" a v landscape módu není přeložené "All off" a "All on").

  • Červený skin pro telefon
    (CAB – stačí nainstalovat – nahradí výchozí vzhled telefonní aplikace; upraví ale i vzhled systému – stačí pouze po restartu vybrat jiný)
  • Červený skin pro Správce komunikace (pouze pro X600, resp. WiFi modely)
    (skopírovat a nahradit v C:Program FilesWireless Manager 1.1PIC)

P.S.: Dnes čekám na 4GB microSDHC kartu thumbs_up!

Posted on 10.7.2008, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Komentáře: 7.

  1. Vladimír

    koukám u dost aplikací jsi se strefil do toho, co jsem na PDA (bez telefonu, ale s GPS) používal já…PHM, SPB utility…
    Zámek kláves jsme měli automatický (ve firmware) a na baterku jsem používal "bati" (myslim, že se to tak jmenuje…)
    To červený rozhraní vypadá hezky, i když já mám všechno (včetně mobilu) naskinovaný ala "Apple" 🙂 Tj. modrý…

  2. Vláďa: U mého E-TENu bohužel existuje pouze jeden zámek, a to na heslo. Pro mě tedy nemá význam. Pak tu je obyčejný, ale ten není automatický, takže to vypadalo tak, že když jsem chtěl zamknout telefon, nejdřív jsem musel použít stylus na titěrné tlačítko zámku a pak "power" pro vypnutí displeje. Teď jen (díky BatteryStatus) zmáčknu "power" a je to.
     
    Zmiňoval jsi Batti (nebo s jendím t? Nevím) – používal jsem tuhle aplikaci, než jsem nainstaloval Spb Pocket Plus, kde už byl ukazatel baterie integrovaný (to samé se stalo i s tMan).
     
    Jen na okraj – zkoušel jsem i SunnySoft Contacts a musím říct, že je to aplikace víceméně k ničemu – v podstatě stejně mi poslouží i aplikace Telefon. Navíc Sunnysoftí kontakty nerespektují vzhled systému a dodávaný skin Glofiish je vyloženě mimo mísu.

  3. Vladimír

    ještě detail – ty kontakty na screenshotu máš málo rozmazaný 🙂 zejména, když si to může člověk porovnat s tvými přáteli zde…
    Nepřečtu jen to poslední 🙂

  4. Vláďa: No, toho prvního jsi asi rozluštil špatně – to je Zdeněk Hruška a toho asi znát nemůžeš. Ten druhý je samozřejmě brácha Ondra a to třetí? TS Bohemia Hradec Králové 🙂 – kvůli Windowsům pro rodiče a 4GB microSDHC kartě (už jsou doma).

  5. Vladimír

    Prvního jsem přečetl taky dobře 🙂 Ale nechtěl jsem to sem psát "dekódovaný" 🙂

  6. Vladimír

    hele, teď jsem objevil tohle:
    http://palmare.idnes.cz/winterface-ovladejte-svuj-wm-komunikator-jednoduse-fys-/programy.asp?c=A080709_211322_programy_ram
    to vypadá dobře, ne? a za 300,- Kč to ani neni drahý…

  7. Na Winterface jsem koukal, ale nějak mě (upřímně) nenadchlo. Ale chápu, že když jseš ujetej na ten Apple-look, tak se Ti to líbí :-D. Já teď spíš sháním nějakou klávesnici, abych mohl psát SMS bez stylusu, ale zatím nic moc – ani freeware, ani placené.

Zanechat Odpověď

