Americký P-51D Mustang v rukou Hitlera!

Včera jsem jel kolem sedmé hodiny večerní (odpolední, chcete-li) z práce a naskytl se mi dokonalý pohled na řidiče přede mnou. Pravděpodobně se jednalo o nějakého leteckého modeláře-fajnšmekra, protože to, co si vezl ve svém SUV na zadních sedadlech, se jen tak nevidí (a moc mě mrzí, že jsem s sebou neměl foťák ani mobil, abych to nafotil). Už z dálky jsem viděl velký RC model letadla, byl to vrtulák, to jsem poznal, na ocase měl hákový kříž. Řídil brácha, a tak mu říkám: "Ty vole, má v zadu RCčko – přijeď blíž, ať na něj mrknem‘." Ondra udělal, co jsem po něm chtěl (samozřejmě to nebylo jen tak, protože už několikrát havarovaný, zelený Forman Praktik měl něco za sebou a náš "sok" seděl v autě o deset či více let mladším) a najednou koukám jako z jara – ten německý letoun, respektive, abych to řekl správně, ten letoun s německým fašistickým markingem, nebyl ani Messerschmitt Bf 109, ani Focke-Wulf Fw-190, ale americký plnokrevník P-51D Mustang!

První, co mě napadlo, samozřejmě bylo: "Kamaráde, Ty jseš ale blbej jak troky!" ale opak byl pravdou. Německé jednotky za druhé světové války letouny samozřejmě také kradly, stejně tak, jako to dělala i druhá strana (spojenci, chcete-li). Letouny používali k různým více či méně důležitým aktivitám a měli úspěch. Jedna z těchto jednotek byla např. KG200. Přestože si nejsem jistý, jestli P-51 v modelu D (kapkovitá, celoprůhledná kabina, pozdější verze – podobně jako poslední Spitfiry či Hawker Typhoon) opravdu někdy Němci ukořistěn byl, marking letounu byl naprosto správný – původní nátěr (resp. Mustangy byly později pouze stříbrné, tedy bez kamufláže, aby se ušetřilo, pouze na křídlech měl černo-bílé pruhy pro rozpoznání dělostřelectvem ze země), který byl pouze pozměněn tak, že ocas byl žlutý a křídla a trup zespodu taky (ze stejného důvodu jako pruhy u americké verze).

CapturedP-51

Posted on 6.7.2008, in Lidé, vztahy, společnost. Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Zanechat Odpověď

