MortScript – jednoduché programování pro Windows Mobile

Včera jsem na svém telefonu (resp. abych přesný – PocketPC) E-TEN Glofiish X600 s Windows Mobile 6.0 potřeboval vyřešit další "důležitý" problém. Oč se jednalo? Telefon má nějakou zvláštní chybu (nebo omezení), kvůli které se nezachová nastavení zobrazování bublinových upozornění na novou SMS – nechci je zobrazovat, protože používám aplikaci Zoom SMS, která mi SMS zobrazí po příchodu, zároveň zobrazuje upozornění na "zmeškanou" SMS (a hovory) pomocí velké ikony na homescreen.

Kde je háček? Když restartuju telefon (soft-reset), tohle nastavení se nezachová a obnoví se zobrazování bubliny. Vrtal jsem se v tom, jak to jen šlo, dokonce jsem zkusil i hard-reset (uvedení do prodejního stavu), ale problém se opakoval i nadále. Nakonec jsem dal na doporučení rad z fóra SmartManie, kde mi doporučovali aplikace MortScript (nebo obdobný software, který je ale placený, nicméně daleko jednodušší). O čem je MortScript? Jedná se o jednoduchý skriptovací jazyk, který, při minimální znalosti programování, umí dělat, nač jen si vzpomenete! V mém případě se jednalo o jednoduchý (zhruba 4-řádkový) skript, který se spouští po startu systému (stačí umístit do WindowsStartUp), vyčká 20 vteřin, zjistí, jaká je hodnota jednoho konkrétního záznamu (DWORD) v registrech a pokud má jinou hodnotu než 7, změní jej právě na 7 a vypíše o změně informační okénko.

Kde byl problém?

Předně si asi říkáte, proč skript čeká 20 vteřin. V tom je právě ten háček – nastavení upozornění v registrech se zachová (a bylo mi divné, že by se nezachovalo), ale nějaká služba Windows Mobile spouštěná po startu systému (zřejmě upravená E-TENem) změní právě onu konkrétní hodnotu v registrech na 13, tedy zobrazovat i bublinu. Když jsem časovač zapnutý ve skriptu neměl, po startu se onen MortSkript spustil, ale nahlásil mi, že je vše OK a hodnota je 7. Spustila se ale nějaká služba (na 99% to bude telefonní služba) a nastavení bylo zpět na 13.

Můj skript

   1: Sleep(20000)
   2: regReadDword HKCU,"ControlPanelNotifications{A877D65B-239C-47a7-9304-0D347F580408}","Options",smsnotify 
   3:  
   4: if equals %smsnotify%,7 
   5:     message "Nastavení upozornění na SMS v pořádku.","Upozornění na SMS - OK" 
   6: else 
   7:     regWriteDword HKCU,"ControlPanelNotifications{A877D65B-239C-47a7-9304-0D347F580408}","Options",7 
   8:     message "Nastavení upozornění na SMS změněno dle přání (7).","Upozornění na SMS" 
   9: endif 

MortSkript

Posted on 4.7.2008, in Telefony a mobilní komunikace. Bookmark the permalink. komentáře 4.

  1. Vladimír

    dobrý – může se mi hodit, až si koupim XPERII 🙂

  2. 🙂 Jo 😀 Ale tam to, myslím, bude mít Sony Ericsson ošetřený úplně jinak – ten tam bude mít, stejně jako HTC, svoje vlastní today shelly, vlastní interface a všechno (á la TouchFlo 3D). Mimochodem – ten novej HTC Diamond vypadá opravdu dobře…

  3. Vladimír

    no, uvidíme…zatím jsem používal buď T-Mobile MDA 1/2 nebo naše (Fujitsu Siemens) PDA a tam jsem vždycky musel uživatelský prostředí dost ladit…
     
    BTW snažil jsem se okomentovat ti letadýlka, ale nějak to nejde :-/ chtěl jsem ti tam napsat, že jsem nějaké takové hoby vlastně u tebe čekal 🙂 modely jsou super. já teda lepil hlavně z 2.války a starší…za svůj vrchol považuju nějakou Avii BH cosi (dvojplošník)…jo, kde je jim konec 😦

  4. Vláďa: Dobře, dobře, já teda ty komentáře k fotkám zas povolil :-). Jinak letadýlka (jako modely) nějaké moje extra hobby nejsou (a je to vidět na jejich kvalitě). O letadla se zajímám, dalo by se říct, že jsem odborník na F-16, ale to je tak vše. Ještě pár dní zpět jsem měl doma desítky modelů (z útlých let), ale už to dál nešlo – vyhodil jsem je a nechal si jen ty z posledních let (poslední modely jsem lepil pár let zpět, 2004? – především onu sbírku F-16, což je letadlo, které prostě miluju – jsou na fotkách).
     
    2. světová válka má něco do sebe, ale já razím pouze proudové stíhačky, resp. F-16 (Gripen 3x fuj :-D). Jinak Ti gratuluju – lepit dvouplošník je prostě mazec, taky jsem nějaké slepil, a proto se skláním před Tvou trpělivostí.

Zanechat Odpověď

