E-TEN Glofiish X600 – teď mi říká pane

Eten-glofiish-X600 Už delší dobu jsem přemýšlel o koupi Windows Mobile zařízení. Přestože je v tomhle směru na špičce HTC, sáhl jsem po levnějším (a hůře odladěném) E-TENu. V cenové kategorii, ve které jsem chtěl nakupovat (tedy zhruba 7-9 000 Kč, což ale byla už téměř nepřípustná mez), je bohužel nabídka HTC značně omezená a musel bych se spokojit se staršími stroji. Různé modely řady Touch a podobně mi prostě byly nedostupné. První výběr tedy spočíval mezi HTC S710 VOX a jeho mladším bratříčkem S730 WINGS. Byla to samozřejmě (v podstatě) z nouze ctnost, protože s konstrukcí S710 jsem své zkušenosti měl a příznivé rozhodně nebyly. Navíc – hardwarovou QWERTY klávesnici nevyžaduju. Najednou ale SunnySoft jako blesk z čistého nebe zlevnil ve svém e-shopu v nadpisu zmíněného E-TENa X600 z 10 500 na 7 600 Kč, a proto pro mě byl E-TEN jasná volba. Jeho parametry jsou více než slušné (jen paměť RAM by mohla být dvojnásobná, jak se dnes nosí, ale to už bych byl zase v jiné cenové kategorii), ale odladěnost ROM… to je na jiné povídání.

Přechod na Windows Mobile 6.0

Musím upřímně říct, že to pro mě byl docela skok a v mnoha ohledech taky šok. Co platilo u normálních telefonů (nebo i u Symbianu, což je jen takový mezičlánek mezi standardními firmware a OS pro mobil), zde naprosto neplatí. Chápu, že jsem sice objevil Ameriku, ale bylo to poprvé, kdy jsem v některých chvílích vážně nevěděl, co s telefonem dělat. Chtělo to ale jenom pár dní (cca dva) a už jsem si upravil registry, smazal některé předinstalované aplikace a nahradil je jinými… Prostě teď jsem ve fázi, kdy jsem s telefonem na 90% spokojený.

Které aplikace používám?

Nejsem náročný uživatel, takže v drtivé většině případů se jedná o výchozí aplikace systému nebo aplikace výrobcem předinstalované. Na homescreenu používám Spb Mobile Shell (předinstalovaný) společně s náhradou nemožného budíku WM6 – Spb Time. Taky jsem si neodpustil instalaci Total Commanderu CE. Jako správce úloh se mi moc zalíbil český tMan a zamykání telefonu mi obstarává pLock. Musel jsem ještě doinstalovat utilitku proti nechtěnému připojování k GPRS/EDGE NoData.

Jak jsem ale řekl – Windows Mobile teprve prozkoumávám, takže po nějakém čase to bude asi zase lepší a budu spokojenější (nebo naopak?).

Posted on 1.7.2008, in Telefony a mobilní komunikace. Bookmark the permalink. komentáře 2.

  1. Vladimír

    gratuluju k dobrý volbě! byslím, že ti bude trvat tak měsíc, než to vychytáš (různý utility, today pluginy apod.) ale WM jsou rozhodně pro zařízení týhle kategorie nejlepší volba.
    já čekám na SE Xperia 1, ale zvažuju, jestli radši nekoupit nějakej hodně mrňavej mobil a místo komunikátoru nějaký UMPC (kvůli možnosti použít aplikace z "velkejch" windows)

  2. Pak to je samozřejmě na zvážení. Každopádně Xperia by snad měl být velmi dobrý projekt a i podle předběžných informací asi bude.
     
    Ohledně toho mého "mazlíka" – obrazovka Today je teda opravdu zatím největší oříšek. Ale dneska jsem se dal do testován a řešení různých mých požadavků a zatím to vypadá, že jsem na dobré cestě. (ťuk ťuk)

Zanechat Odpověď

