Mercedes S350 – zažít a klidně zemřít! (aktualizováno)

Zážitek z Prahy…

Mercedes S350 Můj poslední pobyt v Praze sice přinesl očekávané zklamání – na Fakultu mezinárodních vztahů VŠE (obor diplomacie) přijat s největší pravděpodobností nebudu – nicméně přinesl také očekávané příjemné zážitky, dokonce bych řekl, že ještě příjemnější, než jsem si myslel. Předně – bydlel jsem u velmi dobrých známých (tak dobrých, že jim říkám už odmalička teto a strejdo), kteří jsou velice pohodoví, a vždycky je rád vidím. "Strejda" je novinář a spisovatel – František Cinger, píše pro Právo kulturní rubriku a taky napsal mimochodem několik krásných životopisných knih o Janu Werichovi, Jiřím Voskovcovi, Osvobozeném divadle obecně a taky je velmi dobrým přítelem Arnošta Lustiga. "Teta" je zase takové sluníčko (přestože tohle slovo používá obvykle spíše opačné pohlaví, tady to nejde jinak říct) – je to jeden z těch lidí, se kterými si člověk vždycky rád popovídá. Ne o tom, jak je dnes hezky, naopak – o životě, starostech, ale samozřejmě i o veselých věcech. Možná právě proto, že se vidíme jen párkrát do roka, je vzájemná návštěva taková událost. (Strejdu mimochodem vidíme spíš ob rok a pravidelně už vůbec ne.)

Měl jsem kolem sebe prostě samé skvělé lidi, a to ještě nepřišel zlatý hřeb mého působení v Praze – další velmi dobrý a neméně drahocenný známý, Dr. Milan Budín (reprezentant Lockheed Martinu pro ČR a SR a Bell Helicopter TEXTRON pro ČR), byl shodou okolností zrovna doma, což je při jeho pracovním nasazení a vytížení opravdu vzácnost. Dohodli jsme se, že mě vyzvedne po zkouškách před VŠE a odveze mě k tetě domů – jelikož je to z Žižkova na Suchdol celkem dlouhá štreka, bylo fajn si popovídat, zvlášť když 99% naší komunikace jsou e-maily. Před pěti lety jsem měl možnost se projet v jeho minulém mazlíčkovi – Mercedesu S320. To si sice náležitě vychutnal můj brácha, protože v té době měl řidičák a kromě toho i pár karambolů za sebou, takže kvality limuzíny z Německa měl možnost (i ze zadních sedaček) posoudit, já jsem auto ale nějak neřešil, protože to bylo s panem Budínem naše první setkání, takže jsem byl vyvalený spíš z něj, leteckého dnu, VIP zacházení a vrtulníků (Air Ambulance 2003 – především záchranné, policejní a hasičské vrtulníky, např. Bell 412, 427 apod.). V pondělí to ale bylo něco diametrálně odlišného – řidičák už nemám teplý ani zdaleka, pár naježděných kilometrů za sebou mám taky, takže hodnocení nestálo nic v cestě…

Jak se na to dívá řidič Dacie Logan?

Mercedes S350 Naše domácí auto je dva roky stará (kupovaná 5/2006) Dacia Logan 1.4MPi v plné výbavě. Předem bych rád jenom poznamenal, že i přes nezanedbatelný fakt, že se na internetu a mezi námi pohybuje dost a dost pošahanců, kteří si honí ego žvásty, jak je Logan nebezpečné, laciné, nemožné, ubohé a směšné auto pro socky, mám pro vás inteligentnější upřímnou informaci – nevěřte jim, je to slušné auto a za ty peníze nemá konkurenci. A přestože teď budu znít jako typický anti-Škodovista – stokrát radši jezdím v Loganovi za necelých 340 000 Kč v plné výbavě (pochopitelně nelze srovnávat s plnou výbavou Fordu Mondeo) než ve Fabii Junior, které za podobný peníz sebrali z motoru jeden válec a vše ostatní kromě kastle, volantu, kol, brzd a převodovky.

Pan Budín si loni koupil nový model Mercedesu – černý Mercedes S350, na kterém němečtí konstruktéři ukázali, že oproti BMW nemusí být železný oř s trojcípou hvězdou nutně usedlé, až extrémně konzervativní vozidlo – naopak – může se jednat o dynamický, lehce sportovní, přesto však pohodlný a technicky špičkově vybavený vůz. To se jim dokonale povedlo a musím říct, že "es třistapadesátka" vypadá dokonale zvenčí i zevnitř. Elektronika je na neuvěřitelné úrovni – parkovací automat s rybím okem a GPS navigace s obřím displejem jsou samozřejmostí. Dál tu máme taky systémy, které sledují okolí a v koloně zastaví a poté sami zase rozjedou vozidlo. Infrakamera, jejíž záběr je řidiči promítán v noci, aby něco nepřehlédl; senzory, které upozorňují na překážky za hranicí viditelnosti… Ortopedická sedadla s taktéž ortopedickými opěrkami mohou být vyhřívána nebo naopak odvádí řidičův pot. Je možné nastavit i masáž během jízdy… má cenu pokračovat?

Jak se v tom jede? Řeknu to asi takhle – zhruba půl hodiny po příjezdu Mercedesem jsem tu samou trasu jel naším Loganem. Sedačky, které jsem dříve chválil, se zdály poněkud tvrdé a nepohodlné. Cesta se zdála nějak příliš hrbolatá (auto se dokonce na hrbolech a retardérech nepříjemně kývalo), jízda po kostkách byla nepříjemně hlučná (dokonce duněla), palubní deska při otřesech vydávala jakési divné zvuky… Prostě – Popelko, ze zámku jsi zase doma v chalupě! Tečka.

EDIT (14.6.2008): Internetový magazín AutoRevue.cz zveřejnil seznam nejluxusnějších vozů dle časopisu Forbes. Hádejte, jak se umístil nový Mercedes třídy S… Druhé místo (za Lexusem LS) v kategorii prémiových vozů!

Posted on 11.6.2008, in Cestování. Bookmark the permalink. Komentáře: 4.

  1. Vladimír

    pěkný…ale osobně bych (kdybych nekoukal na peníze) volil jiný auto
    http://www.volvocars.com/cz/models/Volvo-XC70/Pages/default.aspx

  2. Volva obecně jsou moc pěkný auta. Třeba zrovna taťka je na ně vyloženě vysazenej – moc se mu líbí. Já bych ale momentálně (když zůstaneme do toho milionu…) volil Ford Mondeo (nebo na hraní nový Mitsubichi Lancer).

  3. Vladimír

    no, jestli já budu něco kupovat, tak to bude asi něco takovýho:
    http://www.autoblog.com/2007/10/10/tokyo-2007-preview-daihatsu-mud-master-c/
    přece jenom to míň žere…Určitě nechci francouzský, USA nebo ruský auto 🙂
    To Mitsubishi je dobrý…ale nějak se mi prostě nelíbí 🙂 Já hlavně řeším základní požadavek – musí to odvézt 4 lidi a 4 kola + bagáž na týden, málo žrát, naložený po dálnici jet i do kopce 150km/h a mít trochu průchodnost terénem….to dost aut vylučuje…respektive se zas dostáváme k tomu Volvu 🙂

  4. No, to Daihatsu by asi dokonale pokrylo všechny Tvoje požadavky! 🙂 Já na teréňáky (ani SUV) moc nejsem, jelikož jsem hodně mladej, teď mě táhnou sporťáky (ne Ferrari, ani Bugatti Veyron, ale auta podobná právě Mitsubichi Lancer nebo Subaru Impereza). Předpokládám, že se taky časem dopracuju k Mercedesům nebo BMW (nemyslím finančně, to by bylo sice fajn, ale tak nějak stylem a náturou).

Zanechat Odpověď

