Vzdal jsem to aneb Vista 32 bit znovu na mém PC

Windows Vista Logo Je to tak – prostě jsem to nakonec vzdal – už to dál nešlo. Problémy se zvukem mě tak vydeptaly, že jsem celou slavnou Vistu x64 smazal (předem samozřejmě zálohoval data) a nainstaloval klasickou 32 bitovou verzi (Windows Vista Home Premium). Jaký to mělo efekt?

A to je v podstatě jen část věcí, které se zlepšily.

Vista x64 má budoucnost, ale…

Opravdu jsem se snažil na Vistě x64 vydržet, dokonce jsem si myslel, že to nebude problém (a ve většině případů to opravdu problém nebyl), ale po čase si člověk začne uvědomovat, že dnešní programy prostě pro Vistu x64 podporu v drtivé většině nemají, emulace 32 bitového prostředí nefunguje vždy dokonale (a v případě starších aplikací obvykle nefunguje vůbec, nedej Bože u starších her). Když se k tomu ale ještě přidají např. problémy s instalací špičkových Adobe CS3 produktů, neschopní výrobci hardware, kteří nesvedou po mnoha měsících vydat funkční ovladače (zde duo Conexant a HP) a nakonec ještě samotný Microsoft, který někdy také plnou podporu pro 64 bitový systém nedokáže zajistit, člověk prostě rezignuje a řekne si, že za ty 4GB RAM to snad ani nestojí…

P.S.: Asi jste si všimli, že teď celkem lajdačím se psaním příspěvků do blogu. Je to především proto, že mám teď období, kdy jezdím po zkouškách na vysoké školy, ale zítra mě čeká poslední "odjezd" a pak už se budu blogu (snad) zase naplno věnovat.

Posted on 7.6.2008, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. komentáře 3.

  1. jo, podpora – některá firma ji má excelentní, někdo si zase s podporou hlavu nedělá… typicky creative a jejich ovladače. škoda, že spousta dodavatelů softwaru a hardwaru není schopna zajistit solidní zákaznický servis.

  2. Vladimír

    držím palce, aby ti nějaká škola klapla!
    co se tý podpory týče, tak je to občas fakt problém – Creative je tim proslulej, jak píše Doom. Co se týče podpory 64bit Visty bych věděl o firmě, který to funguje…ale na business počítačích (ne na hry) nebo na pracovních stanicích (taky víceméně ne na hry,spíš na CADy apod.)
    na herních strojích se dodává jen 32bit systém

  3. Vláďo – copak hry, to bych oželel, s nefunkčností HOM&M 4 jsem se smířil relativně rychle a zas taková bolest to pro mě nebyla (zvlášť, když si zanedlouho budou rodiče na PC taky kupovat Vistu… a těm nainstaluju 32 bit, aby neměli problémy), ale těch problémů bylo nakonec víc a mně už se to nechtělo pořád řešit – Radek Hulán na to možná má čas a chuť, já ne. Vista x64 je fajn, jen v mém případě, resp. v případě mé kombinace SW a HW, je to problém. Ale rozhodně nejsem ten typ, který by kvůli Conexantu a pár dalším věcem začal říkat, že "Vista je na h****, že Microsoft jsou k***** nebo že zlatej Linux".

Zanechat Odpověď

