AVG 8.0 a Windows Live Messenger – nefungují sdílené složky

AVG 8.0 a Windows Live Messenger Je tomu už několik dlouhých týdnů, co jsem se začal potýkat se zvláštním problémem, který nedokázala vyřešit ani oficiální technická podpora Windows Live Messengeru (a musím uznat, že se velmi snažili, za což jim děkuju!) – zase sdílené složky Windows Live Messengeru a zase nefungovaly. S technickou podporou Windows Live Messengeru jsme si vyměnili několik e-mailů (myslím, že jich bylo celkem 8), pracovníci Microsoftu mi posílali jedno řešení za druhým – od těch profláknutých až po techničtěji náročnější, nicméně kýžená pomoc a náprava se nedostavovaly. Až jsem nakonec problém nečekaně vyřešil já sám…

AVG 8.0 IM štít blokuje sdílené složky!

Ano, je to přesně, jak píšu – těsně před odesláním dalšího mailu Microsoftu jsem si uvědomil, že kontakty, kterým vše v pořádku funguje (a které mají dokonce stejného poskytovatele internetu a prakticky totožné HW řešení – Wi-Fi AP společně s bezdrátovým routerem) používají sice stejný firewall (výborný Windows Vista Firewall), ale jiný antivirový software – v jejich případě Avast. Já používám placenou verzi AVG již několik let (v současné době 8.0). Právě nová osmá verze přišla se spoustou vylepšení v oblasti online bezpečnosti – aktivní reportování podezřelých webů, prověřování výsledků vyhledávání a spoustu dalších věcí, mezi nimiž nechybí webový štít rychlého zasílání zpráv (tedy instant messagingu) nejrozšířenějších IM platforem – ICQ a MSN.

Teď už asi chápete, kam mířím – Avast nic takového samozřejmě nemá, proto mi to najednou docvaklo a tušil jsem chybu někde tady. A problém se právě zde projevil – když jsem IM štít vypnul, sdílené složky zase začaly skvěle fungovat (pozn.: je nutné vypnout kompletní IM štít, ne pouze MSN součást – viz. obrázek). Je ale nutné si zvyknout na to, že AVG bude kvůli vypnuté službě ukazovat v trayi chybu.

AVG 8 nastavení štítu AVG 8 tray

Co bude dál?

O problému jsem samozřejmě neprodleně informoval technickou podporu Windows Live Messengeru, za což mi přišlo okamžitě poděkování (technickou podporu WLM musím ostatně velice pochválit – jejich reakční rychlost je obdivuhodná – někdy i během několika minut, jindy během několika hodin, garance je však do 24 hodin, problém se vždy snažili řešit, jak nejlépe uměli a přestože mi nakonec nepomohli, z jejich činnosti a pomoci jsem měl velmi dobrý pocit). Uvědomí technické oddělení Windows Live a na řešení problému budou pracovat. Zároveň jsem v tomhle směru kontaktoval i AVG, jestli bude pro problém řešení, tak uvidíme, která strana ho bude mít dřív J, ale předpokládal bych, že AVG, protože Windows Live oddělení momentálně spíš pracuje na novém Windows Live Messengeru 9, tedy na verzi 2009.

Posted on 7.6.2008, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Komentáře: 4.

  1. Vladimír

    taky bych čekal, že se v tomhle případě chytne za nos Grisoft a udělá opravu….ono když to vezmeš do důsledků, tak je bezpečnostní díra jakákoliv komunikace ven z PC…včetně externích disků. To by taky mohli zakázat 🙂

  2. No právě – tímhle stylem bychom se daleko nedostali :-)! Každopádně až se AVG (či event. MS) ozve, dám vědět. Teď mi zatím jen napsali, že se mi omlouvají, ale 24/7/365 podpora AVG má momentálně technický výpadek, takže budou reagovat později – když má holt člověk štěstí… 😉

  3. Miloslav

    Tak pozor, tento problém jsem objevil už v dubnu a kontaktoval AVG (čili o něm dávno vědí). Vyměnili jsme si několik dopisů, posílal jsem jim dle jejich návodu jakési kontrolní soubory a tím to všechno utichlo. Dále už nereagovali a nic se nezměnilo. Podotýkám, že ani s vypnutou ochranou IM nelze často spustit Vzdálenou pomoc, natožpak sdílení složek. S někým ano, ale jen jednosměrně, s někým vůbec.

  4. Miloslave, díky za informaci – je hezké slyšet, že AVG má k problému tak aktivní přístup! 🙂 Já nedostal odpověď od té doby, co jsem tam napsal…

Zanechat Odpověď

