HP sere na své zákazníky

Můj osobní názor…

enjoy_silence_by_hp Jak jinak už se to dá říct než takhle natvrdo?! Už pár týdnů mám na svém notebooku HP Pavilion dv6655ec zase problémy se zvukem (Conexant HD Audio v kombinaci s Windows Vista x64 SP1) – tentokrát se ale jedná o daleko kurióznější problém než pouhé nefunkční mikrofony. Zvuk někdy bez větší zjevné příčiny (resp. obvykle když běží mikrofony zároveň s reproduktory) jaksi "zmutuje" do jakési zamlžené podoby připomínající hovor velryb pod vodou, který není nepodobný streamovanému zvukovému souboru s bitrate kolem 2kB/s J – ne, to jsem přehnal, ale víc jak 50kB/s určitě ne. Bohužel zvuk nepřestane "blbnout", když skončí nahrávání – pomůže pouze restart Windows.

Situace s verzí ovladače od HP z 11/2007

Co to pro mě znamená? Žádné videohovory přes Windows Live Messenger, dokonce ani žádné audiohovory – nechci riskovat nutnost restartu PC, který je pak nutný vždy. Když pustím ve VirtualBoxu Linux se zvukem, začnou se z reproduktorů linout stejně "příjemné" zvuky jako v předchozím případě. Jedním slovem – paráda! Windows Live Messenger tedy používám pouze k textovému chatování, VirtualBox spouštím beze zvuku…

Co na to podpora HP?

Problém se zvukem mě dohnal až tak daleko, že jsem napsal do podpory HP – psal jsem samozřejmě přímo do USA, protože s českým supportem nemám téměř nikde tak dobré zkušenosti jako s tím americkým. Bohužel mi odpověděli přesně tak, jak jsem sice nechtěl, ale jak jsem čekal – "nainstalujte si nejnovější update BIOSu a nejnovější ovladače Conexant HD Audia z našeho webu". Přiložili dokonce i odkazy a postup typu "spusťte instalátor, klikněte ‚next‘, poté ‚apply’…". Prostě zase paráda – hlavně, že jsem se v mailu rozepisoval, jak jsem už všechno zkusil, jak jsem instaloval všechny dostupné verze ovladačů… L Jen pro doplnění – samozřejmě vždy updatuju BIOS i ovladače.

Nový ovladač 5/2008

Dnes jsem na webu podpory HP objevil nový ovladač, pravděpodobně nahraný v posledních dnech, protože téměř denně na web HP koukám a zatím tam nebyl. Stáhl jsem ho tedy, nainstaloval, ale čekalo na mě milé překvapení (které jsem tušil už při instalaci) – jednalo se o známý ovladač Conexant z března 2008, po jehož instalaci sice funguje naprosto v pořádku zvuk z reproduktorů, ale mikrofony vypadly úplně (jestli si pamatujete, psal jsem o tomto ovladači v minulém článku o problémech se zvukem).

Závěr?

Hewlett Packardu trvalo půl roku, než vydal aktualizovaný ovladač, a to ještě s tříměsíčním zpožděním. Nejhorší na tom všem ale je, že vypustil ovladač, který mi pomohl, nepomohl… Ani nevíte, jak jsem se rozzářil a těšil se, že už zvuk bude fungovat – jednalo se přece o novou verzi ovladače, čtvrt roku jsem na něj čekal (a po nocích hodiny hledal řešení problémů se zvukem) a… No, dál to znáte. Vede mě to tedy k názoru, že Hewlett Packard prostě sere na své zákazníky (problémy se zvukem u HP Pavilionů se na internetu řeší ve všech jazycích). Je ale možné, že kdybych si nekoupil notebook za 18 000 Kč, ale za trojnásobek jeho ceny, podpora by byla lepší, nevím… Teď ale na nový počítač nemám, takže mi bude muset stačit i bez úžasných stereo mikrofonů, které HP tak vychvaluje (a které mi samo HP znechutilo a nakonec úplně vyplo).

Jestli si říkáte, že byl článek hodně o emocích, od jakéhosi "mladého rozzlobeného muže", určitě máte pravdu, ale snad mi dáte za pravdu, že tohle by se dít nemělo.

Posted on 1.6.2008, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Komentáře: 2.

  1. Díky za info, mrknul jsem na to a naštěstí (či naopak?) se mě to netýká – jednak BIOS pravidelně aktualizuju a za další řada dv6500 (resp. dv66xx) vůbec není zmíněna. Kromě jiného popisované problémy nemám.
     
    Každopádně ale známka něčeho to je… Já si právě koupil HP, protože ho vnímám jako seriózní firmu. Možná jsem měl radši vzít tu Toshibu nebo nějaký FSC… nevím. Každopádně jestli příště notebook, jednoznačně business model (i když třeba s horším HW). Já jsem se hodně orientoval podle vzhledu a Pavilion mi přišel jako ideální volba… Neříkám, že jsem nespokojený, naopak, ale některé věci prostě těžko překousnu (třeba mě mrzí, že právě nemůžu používat Vistu x64). A další zjištění – příště jednoznačně platforma Intel – zjistil jsem, že je svižnější (na notebooku je to znát hodně).

Zanechat Odpověď

