Já versus Vista x64 – 1:1 (Joint Task Force)

jtf_vista_green Dobře, přiznám se, oproti Heroes of Might and Magic IV jsem si teď vybral daleko snazší sousto pro souboj s Vistou x64 – nedalo mi to a rozhodl jsem se koupit si další hru (přestože peněz ubývá, tenhle kousek se mi moc líbil a za 199Kč to není ani zdaleka zlá koupě). Zase se jedná o strategii, tentokrát je to ne-úplně-klasická RTS (s prvky RPG), oproti HOMAM 4 se jedná o notný kus novější software (kompletně 3D, využívá snad všechny dostupné technologie minulé verze DirectX 9). Zároveň mě na ní zaujalo, že není z ohraného prostředí druhé světové války, naopak vypráví o ryzé současnosti – boj s terorizmem v nejšťavnatějších světových destinacích (však známe Mogadišo, Kolumbii, Bosnu a tak dále). Ze všeho si hra vzala to nejlepší (vojáky vám mimochodem vysazuje známá "černá" verze BlackHawku s elektronickým vybavením v nose určená pro speciální jednotky, která je známá z filmu Černý jestřáb sestřelen) – najdeme zde prvky RPG (vojáci se učí a prochází s vámi hrou), hodně se hra inspirovala i Commandos, ale najdeme tu i jisté prvky vojenských stříleček à la Operace Flashpoint. Hra získala dokonce oficiální licence od výrobců vojenské techniky (mezi nimi především Lockheed Martin, Boeing či Northrop Grumman). Abych nezapomněl – o jakou že se jedná hru? Joint Task Force!

Po spuštění následoval problém

Hra se nainstalovala, systém si ji dokonce (jako většinu titulů) přidal do seznamu her, našel si o ní informace a obrázek. Když jsem se ji ale pokusil spustit, následovalo překvapení – hra naběhla v rozlišení (tipnul bych) 320×240, zobrazila mi tedy jen část obrazu, zvuk fungoval, videa byla ale dokonce z obrazu ještě posunutá pryč (viděl jsem jen horní levý roh videa), poté hra už dál nepokračovala. Klika byla, že se nekonalo BSOD, nicméně i přesto mě nastalá situace celkem rozhodila – no řekněte, nebyli byste lehce v šoku, že jste si koupili dvě hry a ani jedna nejde?!

Řešení

Naštěstí se ale nejednalo o chybu Visty obecně ani Visty x64 (Windows XP x64 je dokonce podporovaným OS), pouze si hra nerozuměla s mou grafickou kartou. Vývojáři naštěstí vydali opravný patch, který tyto problémy řeší (a navíc pár problémů v českých překladech, bugy v misích a podobně – prostě klasika). Oba patche (do verze 1.2) jsem tedy stáhl a neprodleně vypálil na CD a přiložil do obalu hry J. Níže jsou linky na stažení…

 Joint Task Force screenshot

Posted on 30.5.2008, in PC hry. Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Zanechat Odpověď

