Já versus Vista x64 – 0:1 (Heroes of Might and Magic IV)

Normální

HoM&M 4 - Vista x64 Nerad to říkám, ale dnes poprvé jsem byl z Visty x64 vážně smutný. Nedávno jsem si totiž koupil srdcovou záležitost Heroes of Might and Magic IV (od CDProjektu včetně obou datadisků, aktualizace 3.0c, tedy včetně multiplayeru a v češtině). Byl jsem přesvědčený, že s Windows Vista x64 nemůže mít hra problém, když běžela na 32 bitové verzi… jak hrozně jsem se mýlil… (no jo – naivita kombinovaná s nedůsledností)

Modrá obrazovka mi nedala šanci!

Stalo se to, co člověk pod Vistou (popř. Windows XP) téměř nevidí – zjevila se mi modrá obrazovka (BSOD, chcete-li – naštěstí tam nikde nebyla holubice s fotkou premiéra – omlouvám se, musel jsem J). Jak k tomu došlo? Hru jsem běžným způsobem úspěšně nainstaloval a pokusil se ji spustit. Zobrazila se černá obrazovka, známý kurzor HoM&M, tedy rytířská rukavice, a ukazatel moderních přesýpacích hodin ve stylu Aero. Ten se po pár vteřinách zastavil a následovala obrazovka vyvedená v takové barvě, které se uživatelé počítačů báli dávno před Mirkem Topolánkem – ano, hádáte správně, ukázala se mi dlouho neviděná, avšak o to horší modrá smrt. Když se to stalo, zkoušel jsem na internetu hledat řešení…

Nic nepomůže…

Na internetu jsem objevil možná řešení, dokonce jsem zabrousil i na oficiální web CDProjektu.

Rady, které nepomohly:

  • Nepoužívejte Windows Vista x64
    Rada k nezaplacení, ale… bohužel J.
  • Nastavte emulaci na Windows XP SP2 a práva správce
    Nepomůže ani o píď! Modrá obrazovka se zobrazí zas.
  • Instalace aktualizací systému (zejména KB938194) pro lepší kompatibilitu
    Všechny aktualizace mám nainstalované včetně SP1.
  • Aktualizujte software ochrany StarForce
    Tato hra ji pravděpodobně nepoužívá – updater nenalezl žádný StarForce software.
  • Nainstalujte nejnovější patche hry
    Nejnovější patch 3.0c již hra obsahuje.
  • Aplikujte na hru crack, možná je chyba u ochrany
    Bohužel ne – zase BSOD.

Kde je chyba?

Až později jsem nastavil "při modré obrazovce nerestartovat" a přečetl jsem si, že je chyba v souboru cdd.dll (Canonical Display Driver, má verze je 6.0.6001.18000, umístěn v C:WindowsSystem32). Na internetu se tenhle problém řešil a všude jsem našel pouze řešení, které se rovnalo prvnímu bodu výše, tedy "nepoužívat 64 bitový systém". Moc toho už teď asi nenadělám, hru si ale nechám – třeba se někdy časem objeví řešení, já ho ale asi po 3 hodinách hledání na internetu nenašel. L

4 thoughts on “Já versus Vista x64 – 0:1 (Heroes of Might and Magic IV)

  1. Vladimír

    Děsíš mě – zvažuju přechod z WinXP PRO 32bit na Vistu 64bit, ale chci aby mi tam chodily hry, který mám.
    K tomu patchi, který zmiňuješ – ten není součástí SP1 pro Vistu a nejsem si moc jistej, jestli je ve Windows Update, takže bych ho radši zkusil instalovat manuálně.
    http://support.microsoft.com/kb/938194
    Ale obávám se, že v tomto případě ti to stejně nepomůže 😦

  2. Matěj

    Mě to taky vyděsilo, pro jistotu jsem ještě zkusil podporu Microsoftu, ale nepředpokládám, že by nějak poradili. Každopádně CDProjekt nemá řešení (tedy, ehm, nepoužívat Vistu x64, což za řešení nepovažuju), UbiSoft o problému nechce slyšet (upřímně – nedivím se, uzavřeli to tím, že Vista x64 a 64 bitové systémy obecně nejsou podporované a tečka), takže uvidíme… Jinak ohledně KB938194 – samozřejmě jsem ho stáhnul (včetně dalších asi 5 updatů kompatibility), ale ukázala se známá hláška "aktualizace se vašeho systému netýká".

  3. Matěj

    To je pozitivní zpráva takhle po roce :-), ale naštěstí mě to už teď netrápí – konvertoval jsem zpět k 32 bitům a i s Windows 7 to hodnám zachovat.

Zanechat Odpověď

