HP Pavilion řady dv6000 a rozšíření RAM

HP Pavilion dv6000 Podobně jako jiní uživatelé, kteří zakoupili notebook HP Pavilion (popř. i jiné značky) s 1GB RAM a předinstalovanými Windows Vista, zamáčkl jsem slzu v oku, že systém prostě neběží, jak má. Ano – Windows Vista v rozšířenějších verzích a při náročnější práci (Vista Home Premium x64 se spuštěnými produkty Adobe CS3) se jednoznačně s 1GB RAM necítí úplně nejlépe. Ceny pamětí RAM jsou v dnešní době ale tak příznivé, že vydat 1000Kč za 2GB RAM nebyl před pár měsíci žádný problém.

HP Pavilion dv6655ec s 2GB RAM

Vlastním levnější variantu Pavilionů ve verzi dv6655ec, tedy AMD Turion64 X2 TL-58, momentálně 2GB RAM, 80GB HDD a GeForce 8400M GS. Jelikož mě počítačové hry nechávají celkem spát (momentálně jsem si jen z nostalgických důvodů znovu dohrál Max Payne 1 a 2 a občas sednu k Heroes of Might and Magic 4) a jako meziskladiště filmů používám desktop, který jsem věnoval rodičům, je mi tento notebook velmi dobrým společníkem. Paměť RAM jsem tedy rozšířil z 1GB na dvojnásobek a je to samozřejmě velmi znát – u systému bez náročnějších aplikací rozdíl velký asi nezaznamenáte, ale při práci s vícero aplikacemi tu značný rozdíl je. Zakoupil jsem dvojici DDR2 667MHz 1GB kousků značky Kingston ValueRAM a v dual channelu běží naprosto příkladně. Momentálně pošilhávám po 4GB RAM, což by byl asi ideál, zatím ale jednak nevím, zda má tento notebook pro 4GB podporu (HP oficiálně uvádí 2GB) a druhak zatím také nejsou peníze (nákup byť jen studentských licencí Microsoft Office 2007 Enterprise a Adobe Creative Suite 3 Web Premium mě lehce finančně vyčerpal, takže zase někdy jindy).

Jak na rozšíření RAM?

Nebudu se tady dalekosáhle rozepisovat, protože mám pro vás daleko lepší variantu – instruktážní video pro servisní pracovníky HP přesně pro notebooky HP Pavilion řady dv6000…

Odkazy:

Posted on 23.5.2008, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Zanechat Odpověď

