Miniaplikace v češtině a Microsoft

Pokaždé, když na webu Windows Live Gallery narazím na nějakou pěknou miniaplikaci (myšleno použitelnou), rád si ji stáhnu a umístím do postranního panelu Windows Vista. Je jasné, že při rozlišení 1280×800 bodů není možné používat aplikací 10 a upřímně bych to ani nerad – používám pouze takové, které nějakým způsobem reálně využiju, resp. které pro mě mají nějakou vypovídající hodnotu. Neodpustil jsem si ale samozřejmě používání defaultního gadgetu analogových hodin, který se mi jednoduše líbí. Dále používám počasí od Microsoftu (ostatní verze nejsou ani zdaleka tak graficky vzhledné), dříve jsem používal také miniaplikaci pro zobrazení vytížení procesoru, jeho jader a využité RAM (All CPU Meter), nakonec jsem jej však používat přestal, protože jsem si uvědomil, že jednoduše nepotřebuju celý den sledovat, kolik mi zbývá RAM. Objevil jsem však poslední dobou dvě nové, velmi pěkné gadgety od Microsoftu – Outlook Appointments a Outlook Tasks, které plní funkci panelu úkolů v Microsoft Outlook 2007.

Proč ale dnes píšu?

Miniaplikací, které jsou v české lokalizaci, je jako šafránu (konkrétně ani ne 20, přičemž většina je naprosto k ničemu). Pro člověka s minimální zkušeností jakéhokoliv programování však není nejmenší problém si aplikace přeložit (je pouze nutné dbát na UTF-8 kódování) – soubory s příponou gadget nejsou totiž nic jiného než obyčejné ZIPy (nicméně je nutné je balit pomocí Windows Exploreru), které obsahují nějakou tu XML definici a frontend na bázi HTML (event. JavaScriptu či VBScriptu).

Nechtěl jsem nikdy být žádný "nezvaný překladač", proto jsem vždy nejprve tvůrce aplikací kontaktoval, při mé smůle se mi ale nikdy neozvali, takže jsem prostě jednal na vlastní pěst, nikdo se ale zatím nikdy nezlobil. S překladem All CPU Meter
jsem měl docela úspěch. Včera jsem přeložil oficiální gadgety Outlook Appointments a Outlook Tasks, přestože se mi Microsoft neozval, odeslal jsem je ke schválení a světe, div se – Microsoft je bez problému přijal (měl jsem malinko podezření, že Microsoft je odmítce coby porušení autorských práv).

Posted on 21.5.2008, in Počítače a Internet. Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Zanechat Odpověď

